Thursday 21 February 2019

[Video DAP BERANG MENTERI DISABOTAJ] Ini demokrasi, siapapun boleh kritik PM.

Khamis, 21 Februari 2019
TS.

Ini demokrasi, siapapun boleh kritik PM - Kadir Jasin

Dalam amalan demokrasi, sesiapa sahaja bebas menyuarakan kritikannya kepada mana-mana pihak waima Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad, kata wartawan veteran A Kadir Jasin.
Penasihat media perdana menteri berkata demikian selepas diminta pemberita untuk mengulas kenyataan bekas Adun DAP, Dr Boo Cheng Hau baru-baru ini yang dianggap mengkritik perdana menteri.
"Demokratik! Dia tunjukkan kita siapa pun boleh kritik hingga PM. Zaman BN dulu, kalau ada MP atau Adun dari MCA atau MIC kritik Najib saya ingat sudah dipecat partinya.
"Itu hakikat bahawa seorang pemimpin DAP boleh kritik dan gesa PM letak jawatan. Itu tunjuk kita demokratik. Adakah kita terus bergaduh? Adakah kita suruh pecat yang buat kritikan tu? Tidak bukan?," kata Kadir.
Dr Boo yang juga anggota jawatankuasa DAP Johor pada 19 Februari lalu berkata​​​​​​​ mana-mana pemimpin politik terutamanya anggota Bersatu​​​​​​​ yang membelakangkan janji-janji PH dalam PRU14 lalu termasuklah Dr Mahathir digesa untuk melepaskan jawatan masing-masing.
Menjelaskan lanjut Kadir berkata masalahnya apabila masyarakat tidak dapat memahami demokrasi dan konsep hormat kepada pemimpin.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena