Monday 2 December 2013

KENAIKAN TARIF ELEKTRIK 15% ... Siapa diKAMBING HITAMKAN?

Selasa, 3 Disember 2013
Sedutan Blogger ProUmno
Kenaikkan tarif elektrik sebanyak 15% khabarnya adalah penyebab utama kesabaran rakyat sekian lama menerima saja, tunduk dan akur apa saya tindakan kerajaan zalim UMNO/BN 1M'sia pimpinan Najib Razak tercabar.

Dari tinjauan dan risikan dijalankan Omak Kau dapati melebehi 80% rakyat di negara ini berang apabila dimaklumkan semalam bahawa Kerajaan UMNO/BN 1M'sia pimpinan Najib Razak telah membuat keputusan muktamad bahawa tarif elektrik akan naik 15% mulai bulan depan.

Para blogger, penyokong dan pendokong UMNO yang cukup tegar pun sudah mula naik angin satu badan.

Macam mana tak marah ... yang kuat terkesan adalah golongan mereka yang sekian lama memberikan sokongan padu pada UMNO pada setiap PRU .. Golongan ini jugalah yang bermati-matian memenangkan UMNO/BN pada PRU 13 yang lalu.

Akhirnya apa yang mereka dapat atas sumbangan dan jasa mereka? ... Kerajaan UMNO/BN 1M'sia pimpinan Najib Razak sentiasa mengumumkan kenaikkan harga barang dari petrol, gula terkini tarif elektrik.

Sekali dua mungkin mereka boleh bersabar dan tahan .. Kalau sudah menjadi rutin setotok mana pun mereka menyokong UMNO, tetap akan mengamuk juga melainkan jika tiada langsung ada perasaan dan hati sebagai manusia meresap dalam jiwa dan tubuh mereka.

Kini beberapa blogger pro UMNO sedang cuba nak buat baik pulih kerosakan yang dilakukan oleh Kerajaan UMNO/BN 1M'sia Najib Razak.

Perlu adanya individu di jadikan kambing hitam agar rakyat tidak menyalahkan Najib Razak dan UMNO/BN keatas kesengsaraan yang di alami rakyat kini.

Cara terbaik pada pandangan mereka ialah beberapa individu yang dilihat amat rapat dan menjadi kepercayaan Najib Razak dijadikan mangsa.

Dua individu yang mereka kenal pasti ialah Dato' Omar Ong  Pengarah Petronas dan Dato' Seri Idris Jala Menteri DiJabatan Perdana Menteri yang menjaga PEMANDU.

Kini semua kesalahan di tepek dan di letakkan keatas bahu mereka berdua .. Dituduh silap memberi nasihat kepada Najib Razak.

Tetapi mereka lupa ... kerja mereka sekadar memberikan nasihat .. membuat keputusan muktamad masih terletak di bahu Najib Razak. .. Kalau mau menuduh mereka berdua teruk .. Hakikatnya Najib Razak jauh lebih teruk sebab tidak mampu menilai dan membezakan nasihat yang baik dan berguna dengan nasihat yang memberi punah jahanam kepada negara.

Lakukanlah apa saja .. yang pasti wajib menerima tanggung jawab atas penderitaan rakyat ialah individu bernama Dato Seri Najib bin Tun Abd Razak, Perdana Menteri Malaysia merangkap Presiden UMNO.

Hakikatnya ... bukan nasihat dan buah fikiran kedua mereka yang mau menghancurkan Najib Razak tetapi keputusan Najib Razak yang menghancurkan negara dan harapan para penyokong UMNO/BN.
Posted by 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena