Monday 8 December 2014

[Video] Pelampau 'hooligans' diperayai terlibat dalam pergaduhan bolak sepak...PBNJ haramkan IJF seumur hidup!

Isnin, 8 Disember 2014



Photo: KUMPULAN INTER JOHOR FIRMS SUDAH DITARIK TARAF SEBAGAI RAKYAT JOHOR????
http://omakkau.blogspot.com/2014/12/kumpulan-inter-johor-firms-sudah.html

Inter Johor Firms (IJF) Dan Apa Kaitan Dengan Rusuhan Bola Sepak Malam Tadi

Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) Haramkan Inter Johor Firms (IJF) Seumur Hidup
Pihak PBNJ akan bekerjasama dengan Polis DiRaja Malaysia untuk menghalang kegiatan kumpulan pelampau ini dari menimbukan huru-hara lagi dalam bola sepak.

PBNJ mengambil keputusan ini bukan kerana kejadian yang berlaku di Stadium Shah Alam semalam tetapi adalah kerana DYAM Tunku Mahkota Johor merangkap Presiden PBNJ mengutuk sekeras-kerasnya mana mana organisasi yang mengamalkan ideologi 'Hooligan' dalam menyatakan sokongan mereka terhadap pasukan.


Dari berita semalam pula kumpulan pelampau 'hooligans' ini diperayai telah terlibat dalam pergaduhan di Stadium Shah Alam semalam selepas Malaysia tewas 1-2 di tangan Vietnam. Mereka diperayai telah memukul penyokong Vietnam yang meraikan kemenangan mereka.

Gambar dari Sokernet

Perkara ini dilihat sungguh tidak bertamadun kerana ia boleh menjatuhkan dan mencalar maruah negara kita yang dikenali serata dunia. Tindakan hooligans bola sepak ini sepatutnya tidak terbawa ke negara kita kerana bertentangan dengan terma ketimuran dan agama.

Siakapkeli

Stadium Shah Alam dicemari insiden pergaduhan

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena