Monday 17 August 2015

Pasanan kepada puak 'Jebon' GHB..."Jangan membawa budaya lama"! Berita untuk menambah kegembiraan Hj Hadi?

Isnin, 17 Ogos 2015
Parti Amanah Rakyat akan terdiri daripada kumpulan Gerakan Harapan Baru (GHB) dan ahli badan bukan kerajaan Islam. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.
Parti Amanah Rakyat akan terdiri daripada kumpulan Gerakan Harapan Baru (GHB) dan ahli badan bukan kerajaan Islam. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.

Pasanan kepada puak GHB : Jangan membawa budaya lama yang keras dan kaku.

BismillahirRahmanirRahim

PESANAN

Kepada Pendokong HARAPAN BARU (HB)

1. Jangan membawa budaya lama yang keras dan kaku.

2. Jangan menulis status atau membalas komen di FB dengan perkataan atau gambar kesat dan jijik kepada sesama rakan FB walau seteruk mana sekalipun anda dihina dan dikeji.

3. Berlatihlah menjadi seorang Islam yang baik akhlaknya samada dalam tulisan, menjawab perbualan telefon, bersemuka secara individu atau di pentas umum.

4. Jadilah anda sebagai sepohon.pokok yang manis buahnya, walaupun dilontar dengan kayu atau dijolok-jolok dengan buluh yang panjang, namun pohon tersebut tetap melontarkan buah yang manis.

5. Yakinilah bahawa segala kesabaran dan keramahan anda akan membuahkan hasil untuk mengecapi kejayaan di dunia ini dan seterusnya di akhirat nanti.

Semoga saya dan kita semua di HARAPAN BARU dapat menggerak budaya murni penuh kasih sayang dalam masyarakat  FB selepas ini.

Amanah - Peduli - Progresif

Aris bin Awang
Setiausaha Harapan Baru
Negeri Kedah


KedahLanie

Berita untuk menambah kegembiraan Hj Hadi dan wala'unnya  

Tolong ambil perhatian kepada wala'un PAS yang siang malam membebel dalam fesbuk suruh mereka yg join GHB keluar dari PAS.  

Haji Hadi sendiri pun kata dia gembira dan bahagia bila aktivis parti yang kebanyakannya terdiri dari kalangan professional digugurkan dan tersingkir keluar parti dan menganggapnya sebagai proses pembersihan.... 

PAS berahi sangat nak singkirkan keahlian mereka, tapi cuma cakap-cakap saja tanpa berani bertindak. Pada 8 Ogos lalu keluar kenyataan nak pecat... 



Tapi setelah bermesyuarat pada 13 Ogos Nik Amar dan Setiuasaha PAS yg baru, Takiyudin baru nak kumpul maklumat ....baru ambil tindakan .... 



 Menurut satu temu bual terdahulu dengan bekas Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali, keanggotaan ahli dan pemimpin PAS akan terbatal sebaik sahaja mereka menyertai parti politik yang lain.  

Jadi , PAS tidak perlu bersusah payah kumpul maklumat ke benda. Tak perlulah nak buang masa buat mesyuarat mengenainya sebab GHB akan melancarkan Parti Amanah Rakyat atau “Amanah”, nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber parti yang berteraskan Islam itu. Maka dengan itu, keahlian PAS mereka akan terbatal dengan sendiri. Gembiralah anda wala'un semua, bersama Hj Hadi!...Baca di sini

Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena