Saturday 23 April 2016

Ha, ha, haa! Poster PM tak boleh guna untuk kempen PRN Sarawak.

Sabtu, 23 April 2016

Poster PM tak boleh guna untuk kempen PRN Sarawak

 | April 23, 2016
Tindakan akan diambil terhadap mereka yang meletakkan poster ahli-ahli politik yang tidak mempunyai kaitan dengan calon atau parti.



Mohd-Hashim-Abdullah_najib_spr_600_1
KUCHING: “Tidak ada poster atau banting mana-mana pemimpin yang boleh dipasang kecuali hanya calon yang bertanding dibenarkan untuk diletak di sekitar negeri ini”.
Demikian kata, Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Seri Mohd Hashim Abdullah apabila menetapkan peraturan asas untuk musim kempen Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak yang akan bermula Isnin ini.
“Sebaik sahaja penamaan calon berakhir, barulah kempen rasmi boleh bermula,” katanya pada sidang media di pejabat SPR di sini hari ini.
“Jika ada yang meletakkan perkara-perkara pelik atau tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan calon atau parti, seperti meletakkan gambar seseorang individu tertentu bersama-sama dengan kapsyen negatif atau fitnah, maka kita akan ambil tindakan sewajarnya terhadap mereka,” katanya.
Mohd Hashim berkata, hanya gambar-gambar calon dan manifesto parti sahaja yang boleh diletakkan sehingga hari membuang undi pada 7 Mei nanti.
“Jangan menghina orang lain. Jika anda tidak bersetuju dengan sesuatu dan memutuskan untuk meletakkan papan iklan negatif sebagai contoh, kita tidak akan membenarkan.
“Itu hanya mengambil kesempatan untuk memfitnah seseorang,” ujarnya.
Dalam pada itu beliau menjelaskan, menerusi peraturan tersebut ia bermakna gambar-gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak atau mana-mana pemimpin politik semenanjung yang lain tidak boleh digunakan dalam tempoh dua minggu berkempen.

FMT

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena