Friday 29 April 2016

UNTUK APA 'kuncu2' 1MDB disumbatkan secara berjemaah ke dlm Tabung Haji? Johan terajui TH.

Jumaat, 29 April 2016
Page Liked · 1 hr
 
BONGKAR LAGI...
4 Orang Sama dalam #TabungHaji & #1MDB ??

Hakikatnya Allah SWT telah buka satu2 kebobrokan pemerintahan UMNO/BN dlm urus tadbir kewangan dana rakyat..

UNTUK APA kuncu2 1MDB disumbatkan secara berjemaah ke dlm Tabung Haji ?

Page Liked · 2 hrs
 
Sedarkah Anda..

AKAN LETAK JAWATAN:
Tan Sri Ismee Ismail yg juga Ahli Lembaga
Pengarah 1MDB..

PENGGANTINYA:
Datuk Johan Abdullah yg juga Pengerusi Edra Energy
Anak Syarikat 1MDB..

NAMPAK TAK !

Johan Abdullah CEO, Pengarah Urusan Kumpulan baharu TH

 | April 28, 2016
Pengerusi TH, Abdul Azeez berkata, Johan Abdullah akan mengambil alih tugas CEO TH pada 16 Mei ini manakala sebagai Pengarah Urusan Kumpulan pada 1 Julai ini.
johan-adbullah,th

KUALA LUMPUR, 28 April 2016 – Lembaga Tabung Haji (TH) mengumumkan Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) TH yang baharu iaitu Datuk Johan Abdullah.
Pengerusi TH, Datuk Seri Panglima Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, Johan Abdullah akan mengambil alih tugas CEO TH pada 16 Mei ini manakala sebagai Pengarah Urusan Kumpulan pada 1 Julai ini.
Johan Abdullah yang kini Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan akan menggantikan Tan Sri Ismee selaras dengan Pelan Pengantian TH yang telah rancang sejak Januari 2015 lalu.
“Johan Abdullah menyertai TH pada 15 Januari 2015 sebagai Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif TH. Sebelum menyertai TH, Johan Abdullah merupakan Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif, BIMB Holdings Berhad.
“Beliau berkelulusan Sarjana Pengurusan Perniagaan (Kewangan) dari Universiti Morehead State, Amerika Syarikat (AS) dan Sarjana Muda Pengurusan Perniagaan (Kewangan) dari Universiti Eastern Michigan, AS serta berpengalaman luas dalam sektor kewangan korporat, pasaran modal dan kewangan Islam,” kata Abdul Azeez.
Dalam pada itu, kepimpinan dan visi Ismee juga dihargai kerana telah menyumbang kepada kejayaan TH sehingga memperoleh pengiktirafan dan penghormatan di peringkat antarabangsa.
“Di bawah kepimpinan Tan Sri Ismee, TH telah berjaya mempelbagaikan portfolio pelaburan serta aliran pendapatannya. Buat kali pertama, pendapatan TH mencecah lebih RM4 bilion manakala keuntungan selepas zakat dan cukai melebihi RM3 bilion bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2015.
“Dalam tempoh sepuluh tahun, sejak awal 2006 sehingga 2015, TH mencatatkan keuntungan terkumpul melebihi RM18 bilion selain TH juga telah berjaya menanggung subsidi operasi haji berjumlah RM815 juta dan mengekalkan bayaran haji muasassah sebanyak RM9980 sejak 2009,” jelasnya dalam kenyataan tersebut.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena