Tuesday 1 November 2016

[Video PANASSS VETEREN UMNO kena 'balun'?] Berhenti ganggu aktivis pro-demokrasi.

Selasa, 1 November 2016

Berhenti ganggu aktivis pro-demokrasi

Perbuatan anti demokrasi oleh pihak berkuasa menyebabkan kredibiliti mereka makin dipersoal, kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.
Merujuk kepada penahanan pengerusi Bersih Maria Chin Abdullah ketika mengedarkan risalah Bersih di Sabah Sabtu lalu, Wan Azizah mempersoal sama ada mengedarkan risalah mengajak rakyat turun menyertai perhimpunan aman demi pilihan raya yang bersih dan adil adalah satu jenayah.
"Persoalan yang harus dijawab oleh pihak berkuasa; adakah mengedarkan risalah mengajak rakyat turun menyertai perhimpunan aman demi pilihan raya yang bersih dan adil satu jenayah?
"Perbuatan anti-demokratik oleh pihak berkuasa ini telah menyebabkan kredibiliti mereka makin dipersoal. Tambahan lagi ‘penjenayah-penjenayah’ sebenar contohnya mereka yang terlibat dengan skandal 1MDB, masih bebas. Tiada siasatan terhadap mereka ini apatah lagi penahanan," katanya dalam satu kenyataan.
Sabtu lalu, Maria ditahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Marudu untuk disoal siasat.
Beliau dibebaskan atas jaminan polis.
Wan Azizah yang juga presiden PKR berkata, rakyat perlu mengambil semangat daripada perayaan Deepavali yang baru disambut agar menanam tekad dan bersatu tenaga melawan kejahatan dan kegelapan.
"Dalam menghadapi detik-detik gelap sebegini, saya menyeru agar kita mengambil semangat daripada perayaan Deepavali menanam tekad dan bersatu tenaga melawan kejahatan dan kegelapan.
"Kepada pihak berkuasa pula, tumpuan tenaga dan segala sumber harus diberikan kepada mereka yang melanggar undang-undang bukan mereka yang memperjuangkan keadilan dan demokrasi," tegasnya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena