Saturday 12 November 2016

[Video] Tun M umum Bersatu akan menyertai langsung bersama PH...Pokok Sawit berbuah KEMENYAN? Bila 'pengkhianat' berbicara...

Sabtu, 12 November 2016

Image result for gambar kelapa sawit terbaik
Image result for gambar kelapa sawit terbaik
Perkebunan Kelapa Sawit Kutim Terbaik di Indonesia

Image result for gambar kelapa sawit terbaik
Johan Baharudin SUDUT ILMU.

Ini adalah pokok kelapa sawit. Pokok kelapa sawit menghasilkan minyak masak. Dengan minyak kelapa sawit inilah kaum ibu menggoreng dan memasak selain utk mengurut dan minyak rambut.


Pokok sawit tidak terdapat diMalaysia. Kerana ianya hanya tumbuh dikawasan beriklim sejuk beku. Kerana itu pokok sawit hanya tumbuh dinegara2 yg punyai musim salji. Pokok sawit hanya akan berbuah apabila musim salji. Kerana itu harga minyak sawit sangat mahal diMalaysia. 

Ada dari kalangan Universiti2 diMalaysia cuba utk menanam pokok sawit diruang berpenghawa dingin. Nyata ianya berhasil tetapi malangnya buah sawit tidak menghasilkan minyak, tetapi biji kemenyan. 

Note: ilmu perlu dishare.
Image result for Gambar kemenyan
Image result for Gambar kemenyan
Pokok & getah kemenyan


Kenaikan Harga Minyak Adalah Proses Untuk Kesejahteraan Rakyat – Najib

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak menyatakan kenaikan harga minyak yang diumumkan malam semalam merupakan satu proses pengukuhan ekonomi bagi jangka pendek dan sederhana yang akhirnya bertujuan memberi kesan positif kepada kesejahteraan rakyat.

Sekiranya ekonomi negara terjejas, ia akan mendatangkan kesan buruk kepada rakyat sepertimana keadaan di sesetengah negara luar yang menerima kesan amat berat apabila mereka gagal menangani ekonomi mereka dengan baik.


Komitmen kerajaan untuk melaksanakan konsolidasi fiskal akan diteruskan bagi mencapai sasaran defisit fiskal dalam lingkungan tiga peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2015 dan belanjawan berimbang menjelang 2020, kata beliau.

 Sumber : Mediahub

Bila pengkhianat berbicara...

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena