Monday 16 April 2018

[Video Bertanding PRU14 di Perak? Ibrahim Mat Zin umum esok & Saya tampar KJ macam buaya] Pas musuh kecil, masuk PRU untuk menangkan Najib sahaja, kata Mahathir.

Isnin, 16 April 2018

Pas musuh kecil, masuk PRU untuk menangkan Najib sahaja, kata Mahathir

Penyokong PH yang memenuhi Padang Maksirat, Langkawi malam tadi.

Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan Pas sebagai musuh kecil PH sahaja kerana parti itu tidak berpeluang untuk menang.
“Kita akan lawan BN dan musuh kecil kita, bulan. Kenapa musuh kecil, kerana tak boleh menang.
“Mereka masuk bertanding untuk bagi Najib menang. Masuk nak tolong Najib..kenapa …dapat dedak,” kata beliau dalam ucapan pertamanya sebagai calon PH di Langkawi malam tadi.
Menurut bekas perdana menteri selama 22 tahun itu, pengakuan penerimaan duit Umno ini dibuat oleh AJK Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh.
Beliau dipercayai merujuk kepada audio yang disebarkan sekarang yang membuat pengakuan pemimpin Pas menerima duit dari Umno.
Menurut Mahathir, PH adalah sebuah parti yang tidak ada wang sekarang kerana kerajaan menyekat pihak yang mahu menderma kepada parti itu.
“Yang nak derma ramai tetapi LHDN (Lembaga Hasil Dalam Negeri) lawat dia, minta bayar lebih dari cukai yang sepatutnya.
“Ada yang diminta bayar RM9 juta lebih dari yang patut. Kalau tak bayar, disenarai hitam, tak boleh keluar negeri. Pasport akan dirampas.. kena sekat,” kata Mahathir.
Bagi beliau, ini adalah tindakan salah guna pentadbiran Najib untuk menyekat pembangkang.
Namun, Mahathir mengumumkan PH mendapat sumber kewangan baru apabila pihak yang menerima duit Najib di Langkawi menyumbang balik kepada PH untuk kalahkan Najib.
“Najib mai Langkawi bagi duit, orang yang terima duit bagi duit kepada kami,” kata Mahathir.
MD.


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena