Sunday 3 June 2018

[Video Tabung Harapan raises RM30 mil in 5 days] Umno perlu orang macam Dr Mahathir.

Ahad, 3 Jun 2018

Foto Suara Rakyat.

Rupa2nya sejak 2 bulan lepas lagi Najib sudah menjangkakan hutang negara mencecah RM1 trilion.

Memanglah sebelum BN tumbang hutang kerajaan persekutuan adalah RM685 bilion kerana ketika itu GST sudah dilaksanakan. Bayangkan ketika Najib memerintah ketika itu tiada GST. Sudah tentu hutang kerajaan persekutuan RM1 trilion. GST lah penyelemat utk kurangkan hutang2 kerajaan. Itu adalah faktanya !!!

Biarlah kerajaan baru Pakatan Harapan utk memperbaiki segala kerosakan yg telah Umno/BN lakukan selama ini.

Adalah mustahil dlm 3 minggu shj ambil alih pemerintahan boleh selesaikan segala kerosakan dlm negara. Apa guna tempoh pilihanraya itu utk 5 tahun. 5 tahun itulah yg sepatutnya satu tempoh utk menilai tahap kemampuan kerajaan urustadbir negara.

'Umno perlu orang macam Dr Mahathir'

Untuk kembali berkuasa, Umno perlukan watak-watak yang kuat dalam kepemimpinannya, kata seorang pemimpin parti itu di peringkat bahagian.
Menurut Datuk Seri Syed Ali Syed Abbas Al-Habshee satu contoh yang baik mengenai pemimpin berperwatakan kuat ialah Tun Dr Mahathir Mohamad yang pernah mengetuai Umno selama lebih dua dekad.
Ditanya sama ada Umno mempunyai pemimpin seperti itu, Syed Ali berkata: "Setakat yang saya tahu, tak ada."
Dalam temu bual bersama Malaysiakini ketua Umno Cheras itu bagaimanapun berkata parti itu masih memiliki pemimpin yang mempunyai watak yang kuat.
Antaranya kata Syed Ali ialah naib presiden Umno yang menjalankan tugas presiden, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, ketua pemuda Khairy Jamaluddin Abu Bakar dan anggota majlis tertinggi Datuk Seri Johari Abdul Ghani.
Percaya perwatakan yang kuat sangat penting bagi Umno menjadi kuat kembali Syed Ali berkata Pakatan Harapan (HARAPAN) mengambil langkah yang giat bagi mempersiapkan pemimpin mereka.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena