Thursday, 29 August 2013

Guru lebih CERDIK dari MP - Aku tergelak sambil terguling-guling...kelakar nak mampos!

Khamis , 29 Ogos 2013

CIKGU KENA SOKONG BN? APA PUNYA PANDANGAN NI....
DARI AMENOWORLD KELAKAR NAK MAMPOS.MALAS AKU NAK ULAS PANJANG-PANJANG SEBAB TELAH DIULAS. AKU AMBIL TEKS INI SEBAB NAK TERANGKAN MINDA CIKGU-CIKGU

SISTEM RAJA BERPERLEMBAGAAN
Institusi Raja Berperlembagaan merupakan institusi tertinggi dalam Perlembagaan Malaysia. Pemerintahan Raja Berperlembagaan yang disuburi dengan amalan Demokrasi Berpalimen di negara ini mempunyai keistimewaan tersendiri dan menjadi lambang kedaulatan, perpaduan, kebesaran dan kemuliaan negara.

Kedudukan Raja Berperlembagaan dalam sistem pemerintahan di negara ini amat penting dimana institusi Yang DiPertuan Agong menduduki tangga teratas hierarki kuasa pemerintahan Persekutuan Malaysia dan mempunyai kedudukan istimewa seperti yang diperuntukan dalam Perlembagaan Persekutuan. Raja Berperlembagaan adalah sistem beraja mengikut peraturan-peraturan yang digariskan dalam Perlembagaan Malaysia.

Sistem ini mula berfungsi dengan peristiharan kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu pada 31 Ogos 1957 dan diteruskan apabila gagasan Malaysia ditubuhkan pada 16 September 1963. Sistem Raja Berperlembagaan ini telah diiktiraf oleh Perlembagaan Persekutuan dengan mewujudkan institusi Yang DiPertuan Agong, mengekalkan sitem Raja di negeri dan menubuhkan Majlis Raja-Raja.

Baginda juga lambang kekuasaan dalam pemerintahan negara, kebesaran dan kemuliaan negara dan payung pelindung kepada keseluruhan rakyat.

Sistem kerajaan Raja Berperlembagaan adalah satu kesinambungan kepada semangat berkerajaan dan bernegara yang telah sedia bertapak di negara ini dan sebahagian daripada budaya warisan serta lambang sebuah negara yang bebas merdeka.

Sistem Raja Berperlembagaan telah membentuk salah sebuah tonggak utama kestabilan serta keteguhan negara dan mengukuhkan perpaduan negara yang terdiri daripada berbilang kaum, bangsa, agama serta adat resam dan dapat mengekalkan keamanan serta kemakmuran negara.

Bukannya BN yang bayar gaji guru-guru tersebut & Guru dibayar gaji oleh pembayar cukai...Ada reti?

Ahli Parlimen Sri Aman, YB Masir Kujat mendedahkan ada segelintir guru yang mengajar dan menetap di Bahagian Sri Aman secara terang-terangan berkempen untuk parti Pakatan Pembangkang dalam PRU-13 lepas.

Atas dasar prihatin, beliau hanya merujuk nama beberapa orang guru kepada Pejabat Pelajaran di kawasan Sri Aman sahaja dan tidak membawa kes tersebut kepada Kementerian Pelajaran bagi tindakan lanjut.

Jelas Masir lagi memang setiap rakyat bebas menyokong mana-mana parti yang mereka sokong. Tetapi, para guru yang berkhidmat dengan kerajaan BN seharusnya menyokong komponen BN.

“Mereka boleh dikenakan tindakan berat jika dirujuk kepada pihak kementerian.

Namun, atas dasar keprihatinan terhadap mereka yang terlibat (guru) Ahli Parlimen Sri Aman itu tidak akan berbuat demikian.

Masir juga mahu para guru seharusnya memfokuskan kepada tugasan dan amanah diberikan kepada mereka dalam mendidik anak bangsa dan bukannya sibuk berpolitik.
 
Untuk rekod, ini artikel copy paste dari laman ini ==>  http://cetusankenyalang.blogspot.com/2013/08/masir-kujat-guru-yang-menyokong.html


Laman pro BN. Aku petik artikel tue, lepas baca, aku tergelak sambil terguling2 dekat seratus kali sebab kelakar nak mampos. Pandai dorang buat lawak eh.
!
Guru kena sokong BN = sebab kerja dengan BN.

BN = parti yang mentadbir negara neh. Yang di pilih melalui peti undi. Peti undi = pilihanraya = peluang yang datang 5 tahun sekali untuk tukar pucuk pimpinan pihak yang mentadbir dan menentukan hala tuju negara neh.

Ini bermaksud BN berada disitu sebab di undi. Mereka tak diletakkan disitu kerana diri mereka, tetapi kerana undian. Kebetulanya mereka menang setiap kali PRU, setiap kali mereka menjadi kerajaan pusat. Jadi adakah kerana itu mereka ada hak untuk besar kepala sampai menentukan secara peribadinya siapa patut seseorang GURU itu sokong dan siapa pula tidak?

Seseorang guru apabila dia bekerja dengan satu2 sekolah di bawah kerajaan Malaysia, dia bekerja dengan kerajaan MALAYSIA yang diuruskan oleh BN yang dipilih berdasarkan kepada proses demokrasi [PRU] di negara neh.

Bukan bermaksud dia bekerja dengan BN, tidak. Dia bekerja dengan kerajaan MALAYSIA yang di uruskan oleh BN yang terpilih menjadi pemerintah di negara neh melalui peti undi. Guru dibayar gaji oleh pembayar cukai, BN juga tiada beza. Kenapa? Sebab kedua2nya bekerja dengan KERAJAAN MALAYSIA. Bukannya BN yang bayar gaji guru2 tersebut. 

Faham tak perbezaan neh? Tak faham? Takpe. Sebab aku dah terima nasihat. Kewujudan dan pemikiran2 bodoh sombong oleh sesetengah wakil2 rakyat pro UMNO dan BN bukan untuk difahami oleh aku, sebaliknya aku kena raikan. Raikan bukan bermaksud aku kena terima jika mereka zahirkan komen2 yang tidak cerdik, sebaliknya raikan dengan membuktikan betapa tidak cerdiknya pemikiran2 mereka dengan hujah. 
Posted by WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI at Thursday, August 29, 2013 

Sebenarnya logo dacing dipakai oleh Freemason
Dalam Black Masonry, simbol dacing itu digunakan oleh Grand Inspector Inquisitor commander.

Saya sudah lama juga memerhati tentang perkara ini, tetapi belum cukup BUKTI untuk membuat RUMUSAN.

Walaubagaimana pun saya masih TIDAK MENUDUH sesiapa berkenaan soal ini. Kerana yang PASTI , kita semua umat ISLAM dipermain-main dan dilaga-lagakan oleh Illuminati (British dan kuncu-kuncunya) agar bertelagah dan tuduh menuduh sesama sendiri.

Semoga kita dapat celik, kembali kepada ISLAM yang sebenar dengan menggunakan ALQURAN dan HADITH sebagai sumber HUKUM UTAMA, dan kenali siapa MUSUH Islam yang sebenar yang sedang melaga-laga kan kita
Unikversiti.blogspot.com

Pengaruh Illuminati
logo UMNO Illuminati
Foto kredit: ruangbicarapriamalaya.blogspot.com

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena