Tuesday 6 August 2013

Pak Lah yang dikritik atas kecenderungan terlelap dalam majlis - Ini penjelasan beliau...

Rabu, 7 Ogos 2013

Pak Lah bangun jelaskan masalah tidurnya

Bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi yang dikritik atas kecenderungan terlelap dalam majlis akhirnya tampil menjelaskan punca kejadian itu.
Dalam buku baru mengenainya Awakening, the Abdullah years in Malaysia (Kebangkitan, tahun-tahun Abdullah di Malaysia) beliau mendedahkan, beliau sebenarnya menderita masalah kesihatan dikenali "apnea tidur".
Abdullah, yang menulis menggantikan Dr Mahathir Mohamad pada 2003 berkata, beliau kemudian mendapatkan rawatan perubatan apabila bekas isterinya Endon Mahmood dan rakannya memaklumkan perkara itu.
NONE
"Isteri saya ketika itu, kakitangan dan rakan terdekat memberitahu bahawa saya ada kecenderungan untuk terlelap.

"Saya kemudian berunding dengan rakan baik Dr Balvinder di Putrajaya yang kemudiannya mencadangkan untuk membuat kajian pada tidur saya," tambahnya.
Abdullah (atas) juga berkata, masalah apnea tidurnya dalam keadaan bahawa dan penghidap masalah sama terlelap ketika memandu kenderaan.

"Doktor memberi amaran supaya saya mengambil serius masalah itu. Saya kemudiannya terbang ke Australia (pada 2007) untuk pembedahan membuang polip dalam hidung yang menyebabkan masalah pernafasan," jelasnya.
Buku itu akan berada dalam pasaran bulan ini, Abdullah dijadual melancarkannya.

Disunting oleh Bridget Welsh dan James UH Chin, buku setebal 620 halaman itu diterbitkan oleh Strategic Information dan Research Development Centre (SIRD), Kuala Lumpur.

Penyakit Pak Lah dah berjangkit kepada Najib

PM Malaysia Najib Razak gambar atas tidur ketika mengikuti Sidang CHOGM di Perth, Sabtu (30/10). (FOTO ANTARA/REUTERS/Ron D'Raine/djo/11).Gambar bawah ialah Pak Lah semasa jadi PM.Serupakan tiada beza cuma nama dan muka sahaja berbeza tapi 'penyakit' yang depa dapat serupa...penyakit zzzzzzz.

Kepada pemimpin PR pulak jangan syok sangat tengok kelaku yang memalukan ini di peringkat antarabangsa.Hang pa pun sama kalau buat perangai macam ni.
Posted by MISAIMERAH at 4:31 PTG

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena