Thursday 27 August 2015

SKMM sekat laman web? BERSIH timbang tindakan undang-undang jika laman web disekat...

Khamis, 27 Ogos 2015

BERSIH timbang tindakan undang-undang jika laman web disekat

BERSIH mungkin mengambil tindakan undang-undang terhadap Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) jika ia menyekat laman web yang mempromosi dan menggalakkan orang ramai untuk menyertai perhimpunannya.
Ahli jawatankuasa pemandu pemantau pilihan raya itu, New Sin Yew berkata, ini kerana suruhanjaya itu melarang hak untuk mendapatkan maklumat.
Katanya, jika SKMM tidak menarik balik larangan tersebut bila perhimpunan itu diadakan, pihaknya mungkin mengambil langkah-langkah perlu selepas perhimpunan tersebut.
Mengulas lanjut, New berkata, semua orang mempunyai hak kebebasan bersuara, seperti yang termaktub di bawah Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan.
Menurutnya, hak bersuara itu termasuk maklumat, sambil menambah bahawa apa yang SKMM lakukan ialah menapis maklumat.
Memetik kenyataan oleh Kementerian Dalam Negeri, SKMM hari ini berkata sekatan itu dibuat kerana laman web berkenaan boleh mengancam kestabilan negara.
Perhimpunan BERSIH 4 akan diadakan hujung minggu ini dan antara lain bertujuan untuk mendesak peletakan jawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.
Malaysiakini.

SKMM sekat laman web galak rakyat turun BERSIH

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) memutuskan untuk menyekat laman web yang mempromosi, menyebarkan maklumat dan menggalakkan orang ramai menyertai perhimpunan Bersih 4.
Dalam kenyataannya hari ini SKMM berkata perhimpunan tersebut boleh mengganggu-gugat kestabilan negara dengan memetik kenyataan Kementerian Dalam Negeri (KDN).
"Sehubungan itu, MCMC ingin memperingatkan orang ramai supaya lebih berhati-hati dalam berkongsi maklumat di laman-laman sesawang dan media sosial, terutamanya kandungan yang boleh menyalahi mana-mana undang-undang Malaysia," kenyataan SKMM dipetik.
[Berita lanjut menyusul]
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena