Wednesday, 26 August 2015

[ Video US Army 'termalu'] Semenjak ringgit jatuh teruk, semacam je pe'el TERBANGSAT Sarkas neh! ‘Kencing’ dan ‘bangsat’ dah sama taraf...

Rabu, 26 Ogos 2015
Letih le kalau macam neh!

semacam je pe'elnya? 


Semenjak ringgit jatuh teruk mcm2 pe'el TERBANGSAT telah dipertontonkan rakyat..

Jika KDN isytihar #Bersih4 haram dgn alasan Bersih 4 bukan pertubuhan berdaftar..

ADAKAH kumpulan #AntiBersih telah mendapat permit dari pihak polis..??

ADAKAH kumpulan #AntiBersih pertubuhan berdaftar yg sah..???

Sanusi Junid: Pemimpin Umno yang bangsat

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengejutkan masyarakat apabila berkata orang Melayu Islam akan "terbangsat" sekiranya Umno tidak lagi memerintah negara.
Bagaimanapun veteran Umno, Tan Sri Sanusi Junid berkata bangsa Melayu tidak bangsat sebaliknya pemimpin yang menjadikan Umno kalah adalah bangsat.
“Orang yang menyebabkan Umno itu kalah, adalah punca yang harus dicari sebagai penyebab kepada bangsat.
“Saya rasa bukan bangsa Melayu yang bangsat, pemimpin yang menyebabkan Umno kalah adalah pemimpin yang bangsat,” katanya dalam sesi wawancara di Youtube.
Ia dimuat naik oleh pengguna Internet yang menggunakan nama “Din Turtle”.
Tanpa menamakan mana-mana individu, Sanusi berkata ketika era kepimpinan Tunku Abdul Rahman, Abdul Razak Hussein, Tun Hussein Onn dan Tun Dr Mahathir Mohamad, Umno tidak mengalami kekalahan.
“Umno BN pada waktu itu dapat dua per tiga majoriti bermakna waktu itu tak bangsat. Sekarang ini ancaman Melayu itu bangsat kalau Umno itu kalah,” katanya.
‘Kencing’ dan ‘bangsat’ sama taraf
Sanusi berkata “bangsat” adalah sama taraf seperti perkataan “kencing” yang dilontarkan oleh perwakilan Wanita Bahagian Langkawi Anina Saaduddin sebelum ini.
Dalam ucapan keras dan bernada tinggi Anina berkata tiga juta anggota Umno kini menjadi mangsa “kencing” Najib mengenai dana derma bernilai RM2.6 bilion.
“Jadi kencing dengan bangsat ini saya rasa dah sama taraf dah dia punya degree penggunaan bahasa yang cukup tinggilah,” katanya.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena