Tuesday 13 October 2015

Tak perlu ikat Ringgit tapi ‘ikat’ Najib - Rafizi

Rabu, 14 Oktober 2015
Rafizi Ramli, 1MDB, Parliament, Najib Razak
Dia menyokong kenyataan Gabenor Bank Negara bahawa nilai Ringgit akan meningkat jika Perdana Menteri berundur dan masalah 1MDB diselesaikan segera.

Tak perlu ikat Ringgit tapi ‘ikat’ Najib -Rafizi


PETALING JAYA: Kaedah terbaik untuk menyelesaikan masalah ekonomi negara adalah dengan cara ‘mengikat’ Datuk Seri Najib Tun Razak bukannya mengikat Ringgit kepada USD.
Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli berkata, ‘mengikat’ Najib sehingga beliau berundur dan menyelesaikan segera masalah 1MDB akan membantu mata wang negara terus pulih.
“Saya setuju dengan kenyataan Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Tan Sri Zeti Akhtar Aziz yang mengatakan tidak ada keperluan lagi untuk mengikat Ringgit kepada USD.
“Kejatuhan mata wang Ringgit bukan disebabkan prasarana ekonomi negara huru hara tetapi masalah utama adalah 1MDB dan Najib.
“Mudah sahaja, tak ada keperluan ikat mata wang, kita hanya perlu ikat Najib,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR.
Sebelum ini, Zeti dilaporkan berkata, Bank Negara tidak melihat ada keperluan untuk mengikat Ringgit kepada USD.
Zeti juga dilaporkan bersetuju nilai Ringgit akan naik semula sekiranya isu 1MDB diselesaikan.
FMT.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena