Sunday 9 November 2014

[EKSKLUSIF] Steve Jobs Tidak Membenarkan Anak-Anaknya Menggunakan iPad? & Bedah guna iPad 14

Isnin, 10 November 2014
Surgeri “BEDAH GUNA IPAD”
Doktor Bedah guna iPad merupakan pembedahan pertama di dunia yang mengunakan iPad sebagai alat membantu surgeri. Kini membuktikan ipad bukan sahaja untuk hiburan games atau movies tetapi boleh bedah guna ipad.
Professor Karl Oldhafer dari Hospital Hamburg-Barmbek, Jerman telah melakukan pembedahan paru-paru yang pertama mengunakan tablet untuk menghasilkan gambar 3D organ pesakit.
Gambar 3D yang dihasilkan menggunakan teknologi Fraunhofer MEVIS di Bremen mampu menjadikan stimulasi dari organ sebenar pesakit. Juga mampu mengetahui struktur dengan jelas seperti ketumbuhan dan saluran darah.
Mungkin dengan mengetahui gambar organ secara 3D akan memudahkan urusan doktor dalam operasi pembedahan kerana setiap paparan adalah lebih jelas dan visualize berbanding gambar organ paru-paru pesakit yang hanya berwarna “pink”
Applikasi ini mungkin sesuai di download dari app store oleh barisan doktor khususnya di bahagian Surgery walaupun dalam versi beta.
Bagi yang sedang dalam bidang medik, adakah fenomena doktor bedah guna ipad ini bakal menjadikan iPad sebagai satu alat yang penting ketika pembelajaran?>
Saya rasakan inilah masanya untuk anda berubah ke tablet.
Mari sama-sama lihat gambar surgeri “BEDAH GUNA IPAD”
Bedah guna iPad 16
Bedah guna iPad 14
Bedah guna iPad 13
Bedah guna iPad 12
Bedah guna iPad 11
Bedah guna iPad 10
Bedah guna iPad 9
Bedah guna iPad 8
Bedah guna iPad 7
Bedah guna iPad 6
Bedah guna iPad 5
Bedah guna iPad 4
Bedah guna iPad 3
Bedah guna iPad 2
Bedah guna iPad 1
Bedah guna iPad
Sumber : http://muazfaris.com/bedah-guna-ipad/#ixzz3IeGC4tg2

Mengapa Steve Jobs Tidak Membenarkan Anak-Anaknya Menggunakan iPad?


Que Achmad Dot Com shared a link.
[EKSKLUSIF] Mengapa Steve Jobs Tidak Membenarkan Anak-Anaknya Menggunakan iPad? | MESTI BACA !!! | Jika anda termasuk dalam era Gen-Y seperti kami, kemungkinan anda telah memberikan banyak pemikiran tentang bagaimana anda akan membesarkan anak-anak anda sendiri di zaman ini (dengan andaian anda tidak mempunyai anak-anak sudah).

steve-jobs

Apalagi dengan teknologi, begitu banyak telah berubah sejak masa kanak-kanak dalam 90-an.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Berikut ini salah satu soalan: Adakah anda memperkenalkan keajaiban / heroin teknologi yang adalah iPod dan iPad untuk anak-anak anda?

Tetapi tidak kepada mendiang Steve Jobs, dan untuk sebab yang baik juga.

Dalam sebuah artikel Minggu, New York Times wartawan Nick Bilton katanya sekali assumingly meminta Jobs, “Jadi anak-anak anda mesti suka iPad?”

Pekerjaan menjawab:

“Mereka tidak menggunakannya. Kami menghadkan berapa banyak teknologi anak-anak kita gunakan di rumah.”

Terutamanya di Lembah Silikon, sebenarnya ada kecenderungan eksekutif teknologi dan jurutera yang melindungi anak-anak mereka daripada teknologi. Mereka juga menghantar anak-anak mereka ke sekolah-sekolah bukan teknologi seperti Sekolah Waldorf di Los Altos, di mana komputer tidak didapati di mana-mana kerana mereka hanya memberi tumpuan kepada tangan-pembelajaran.

Ada ungkapan yang telah diketengahkan dalam The Times oleh Chris Anderson, Ketua Pegawai Eksekutif Robotik 3D dan bapa kepada lima. Beliau menjelaskan apa yang mendorong mereka yang bekerja dalam teknologi untuk menjaga dari anak-anak mereka.

“Anak-anak saya menuduh saya dan isteri saya menjadi fasis dan terlalu mengambil berat tentang teknologi, dan mereka mengatakan bahawa tidak seorang pun daripada rakan-rakan mereka mempunyai peraturan yang sama … Ini kerana kami telah melihat bahaya teknologi secara langsung. Saya telah melihat dalam diri saya, saya tidak mahu melihat yang berlaku kepada anak-anak saya.”

Jika ketagihan semasa kami ke iPhone dan teknologi lain tanda-tanda, kita mungkin menyediakan anak-anak kita untuk tidak lengkap, kehidupan cacat tanpa imaginasi, kreativiti dan tertanya-tanya apabila kita menghubungkan mereka ke teknologi pada usia yang muda. Kami adalah generasi yang terakhir untuk bermain di luar kerana kita tidak mempunyai telefon pintar dan komputer riba. Kami belajar dari pergerakan, tangan-interaksi, dan kami diserap maklumat melalui buku-buku dan pergaulan dengan manusia yang lain yang bertentangan dengan pencarian Google.

Belajar dengan cara yang berbeza telah membantu kami menjadi lebih baik-bulat individu – Jadi, kita harus lebih bimbang bahawa kita merampok anak-anak kita dari kemampuan untuk Snapchat and play “Candy Crush” sepanjang hari jika kita tidak tangan mereka telefon pintar, atau kita lebih bimbang bahawa kami akan merampok mereka, pembangunan kurang bergantung yang lebih sihat jika kita melakukan tangan mereka telefon pintar? Saya fikir Steve Jobs telah benar berkenaan dengan anak-anaknya.

Jadi, masa depan anda berfikir tentang bagaimana anda akan membesarkan anak-anak anda, anda mungkin mahu (sangat) mempertimbangkan untuk tidak memberi mereka apa sahaja teknologi yang kita akan mempunyai sementara mereka membesar mewah. Bermain di luar bersama mereka dan mengelilingi mereka dengan alam semula jadi; mereka mungkin membenci kamu, tetapi mereka benar-benar akan matur nuwun untuk itu nanti, kerana saya berani bertaruh yang betul-betul berapa banyak dari kita merasa tentang hal itu sekarang kita lebih tua.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena