Monday 24 November 2014

Sandiwara Umno di Cameron? Berpura-pura terkejut!...Palanivel pulak kenal 'dalangnya' tetapi perlu 'tutup mulut'

Isnin, 24 November 2014
Sandiwara Umno Lagi... UMNO menipu rakyat

Berpura-pura terkejut dan berpura-pura mahu bertindak?

Jika tidak berlaku bencana maka pak-pak menteri hanya berpeluk tubuh? 

Maka siapakah akan dikambing hitamkan? Rakyat ditipu lagi?  

Sifirnya mudah kakitangan kerajaanlah yang dipersalahkan kerana mereka adalah agensi yang memantau dan menguatkuasakan undanag-undang. 

Tetapi dalam negara kita? Siapakah yang ada di atas undang-undang. Undang-undang direkacipta oleh siapa dan untuk kepentingan siapa? 

Walaupun pokoknya undnag-undang dibuat untuk rakyat dan demi rakyat 
Posted by zbh2663 Muhajirin 
Gambar Gambar Banjir Lumpur di Ringlet Cameron Highlands


Cameron Highlands: Juga Panas Dari Palanivel - 'sesuatu di sebalik sesuatu' 

Ada 'sesuatu di sebalik sesuatu' tapi tidak boleh 'bercakap banyak' - kenapa? Nak agak tu rasanya boleh tetapi belum tentu ianya jawapan yang betul... 

Palanivel Kenal Dalang Teroka Tanah Haram, Tapi Perlu 'Tutup Mulut' Diterbitkan: 
Isnin, 24 November 2014 6:14 PM - mStar 

CAMERON HIGHLANDS: Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Seri G.Palanivel mengakui kewujudan dan mengenali dalang yang terlibat dalam penerokaan tanah secara haram di Cameron Highlands tetapi tidak boleh 'bercakap banyak'. 

Aktiviti haram itu terdedah luas baru-baru ini bila berlaku bencana banjir kilat berlumpur dan tanah runtuh di kawasan tanah tinggi itu. 
Palanivel, anggota Parlimen Cameron Highlands, berkata walaupun mempunyai bukti bergambar beliau tidak boleh 'bercakap banyak' atau mendedahkan lebih banyak mengenai perkara itu. 

"Dulu, kira-kira 20 tahun lalu, Cameron Highlands kawasan terpelihara. Tidak ada penerokaan tanah haram. Pertanian cukup baik. 
. Bertam Valley dinaiki air selepas pintu empangan dibuka susulan hujan lebat di beberapa kawasan di sekitar Cameron Highlands

Petani mengusahakan pertanian menguntungkan. Mereka eksport hasil ke Singapura dan negara-negara lain pada nilai hingga RM2 bilion. 

"Tetapi sekarang sesuatu berlaku. Saya masih tidak dapat mengawalnya," katanya ketika ditemui pemberita di sini, Isnin. 

Beliau sebelum itu menghadiri Mesyuarat Khas Bencana Banjir Kilat dan Tanah Runtuh Cameron Highlands yang dipengerusikan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di Pejabat Daerah dan Tanah Cameron Highlands. 
Palanivel berkata Persatuan Pekebun Sayur dari masyarakat Cina di sini juga membuat aduan kepadanya mengenai ada pihak tertentu yang bertindak menarah bukit. 

"Mereka selalu mengadu kepada saya bahawa bukit dirosakkan. Ada 'sesuatu di sebalik sesuatu'. Saya tidak boleh dedahkan terlalu banyak. 

"Saya ada beberapa gambar, tetapi saya tidak boleh cakap banyak mengenainya. Mereka lakukan kerja haram. Ini berlaku 10...5 tahun lepas," katanya. Palanivel berkata beliau akan mengutus surat kepada Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah untuk mengadap memberi penjelasan berhubung situasi di Cameron Highlands. 

"Baginda tidak marahkan saya. Saya berada di sini Selasa lepas...," katanya. Pada 20 Nov, Sultan Ahmad Shah bertitah baginda akan bertemu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membincangkan tentang bantuan kerajaan persekutan kepada kerajaan negeri dalam membanteras masalah pendatang tanpa izin di Cameron Highlands. 

Baginda turut menzahirkan rasa dukacita terhadap laporan akhbar kononnya Cameron Highlands ditawan 30,000 pendatang tanpa izin warga Bangladesh.

 Menurut baginda hal itu tidak benar sama sekali. Kejadian banjir lumpur dan tanah runtuh di Kampung Raja, Pekan Ringlet dan Lembah Bertam di Cameron Highlands pada 5 Nov lepas, mengakibatkan lima kematian dan lebih 90 mangsa daripada 28 keluarga dipindahkan ke pusat pemindahan.  
Posted by mountdweller 


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena