Sunday 20 December 2015

TITM 'Hentikan Temberang'! Apakah yang telah di tegur secara berdepan oleh Hj Hadi keatas Najib? 1MDB RM42 Billion?

Isnin, 21 Disember 2015

Apabila TIMB PRESIDEN nak pertahankan PRESIDEN, maka habis semua nak ditemberangnya..!!!

TUAN IBRAHIM HENTIKAN TEMBERANG! (SUMBER)


Apakah yang telah di tegur secara berdepan oleh Hj Hadi keatas Najib?
 
1. Adakah Hj Hadi membuat teguran keatas ketirisan 1MDB RM42 Billion?

2. Adakah Hj Hadi menimbulkan persoalan siapakah Pak Arab Gila (seperti dakwaan Dr Mahathir) yang telah menderma kedalam akaun peribadi Najib dan kemana perginya wang tersebut? Sedangkan umum mengetahui Hj Hadi beria-ria mempertahankan Najib mengenai isu tersebut.

3. Adakah Hj Hadi mempersoalkan kos kenaikan harga minyak yang membebankan rakyat?

4. Adakah Hj Hadi mempersoalkan kos kenaikan sara hidup dan kos perkhidmatan?

5. Adakah Hj Hadi mempersoalkan kenapa RUU 'Private Bill' yang di dakwa hudud tidak dapat di bentangkan di dalam sidang Parlimen?

6. Adakah Hj Hadi mempersoalkan kenaikan harga tol lebuhraya?

7. Adakah Hj Hadi mempersoalkan kes pembunuhan Altantuya?

8. Adakah Hj Hadi mempersoalkan kenapa kerajaan Malaysia tidak pernah memohon maaf di atas kejadian 'Tragedi Memali'?

9. Adakah Hj Hadi turut mempersoalkan pembaziran yang di lakukan oleh Rosmah?

10. Adakah Hj Hadi mempersoalkan kenapa sistem syariah tidak di jalankan oleh Umno di Malaysia?

11. Adakah Hj Hadi mempersoalkan kenapa Anwar Ibrahim terpenjara?

12. Berpuluh-puluh lagi dakwaan yang boleh diutarakan kenapa tidak di utarakan?

Cukuplah dan hentilah berdolak dalih mempertahankan pemimpin anda wahai Tuan Ibrahim Tuan Man! Kami selaku rakyat jelata boleh berfikir dan bukannya menelan bulat-bulat setiap kenyataan atau pengakuan pemimpin.

Pengikut yang taksub dengan parti serta pemimpinnya telah lama berlalu. Zaman mendoktrinkan pengikut dengan ketakjuban kepada pemimpin makin pupus di telan waktu.

Jangan sampai rakyat meloya dan termuntah mendengar alasan anda. Belajarlah menerima hakikat dan ajarlah pengikut berkata benar walaupun ianya pahit untuk diterima.

HAKIKAT SEBENARNYA PAS-UMNO

'Hj Hadi dan Najib berpakaian sedondon diatas pentas Alumni Al-Azhar Malaysia kerana percaturan politik kerjasama Umno-Pas. Mereka perlu memikirkan masa depan politik peribadi dan parti masing-masing untuk PRU14. Itu lebih jelas'.

Dalam konteks Najib dan UMNO, keperluan kepada kerjasama itu sangat mudah difahami berikutan serangan daripada Tun Mahathir Mohamad yang berterusan sejak sekian lama dan pelbagai isu yang melanda negara lebih memungkinkan parti itu bakal kehilangan kuasanya dalam pilihanraya akan datang ini.

Berdasarkan perkembangan semasa, hanya dengan menjalin kerjasama bersama Pas sahajalah yang memungkinkan Najib dan UMNO boleh terus kekal menggenggam kuasa.

Bagi Pas pula, perlunya kerjasama ini hanya dilihat untuk memulihkan imejnya yang berpecah dengan kumpulan progresif sehingga tertubuhnya Amanah dan juga berikutan keputusannya tidak mahu menyertai Pakatan Harapan yang ditubuhkan bagi menggantikan Pakatan Rakyat.

Hj Hadi yang kepimpinannya paling dipertikaikan sejak kebelakangan ini sekurang-kurangnya dapat menunjukkan kepada musuh-musuhnya bahawa Pas yang diterajuinya masih lagi menjadi buruan dalam penentuan kuasa di negara ini. Beliau cuba hendak memperlihatkan Pas masih punya harga untuk memiliki cumbu rayu PKR dan terutamanya Umno di pentas politik.

Cuma, dalam konteks keuntungan kepada Melayu dan Islam yang masih kedengaran pertikaiannya di mana-mana. Sementara ada yang mengatakan kerjasama itu akan melonjakkan maruah Melayu dan Islam, pihak lain agak skeptikal dengannya sambil menyatakan ia sesuatu yang masih kabur lagi.

Bukan Islam sangat yang akan di perjuangkan oleh kedua-dua belah pihak tetapi survival politik yang mesti di selamatkan. Jika Umno hendak melaksanakan Islam tentunya tidak memerlukan Pas untuk di laksanakan. Umno memiliki kuasa pemerintahan ditangan mereka. Tentulah mereka boleh mengerahkan para cendekiawan serta mengeluarkan arahan perlaksanaan jika mahu di jalankan.

Soal undi bukan boleh di lakukan dengan arahan mahupun mengerahkan para cendekiawan tetapi memerlukan rakyat untuk memangkah kertas undi. Ini lebih mudah ditafsirkan daripada berdolak dalih seperti yang cuba dipertahankan oleh Tuan Ibrahim untuk dirinya sendiri dan bosnya(Hj Hadi).

Bekerjasama dengan Pas bukan saja memudahkan Najib bertindak terhadap musuh-musuhnya di dalam UMNO sambil dapat "menyucikan" dirinya, malah PRU-14 juga bakal memperlihatkan pengundi Melayu akan menjadi keutamaan baru setelah bukan Melayu iaitu kaum Tionghua telah mengecewakannya dalam PRU-12(2008) dan PRU-13(2013).

Begitu juga Pas yang terdesak untuk mencari undi Melayu selepas memutuskan hubungan tahaluf siyasi bersama DAP ketika meluluskan usul tanpa bahas di dalam Muktamar PAS ke-61 2015. Tiada lagi sokongan dan undi kaum Tionghua buat Pas kerana telah mengecewakan mereka. Undi Melayu kini amat berharga buat Pas dan Umno.

Harapan Pas untuk mendapat undi penyokong pembangkang dan orang Cina sudah berkubur apabila dengan sombongnya menolak untuk menyertai Pakatan Harapan kerana tidak sebulu dengan DAP dan Amanah, tetapi dalam masa yang sama kekal meneruskan pakatan kerjasamanya dengan PKR di Selangor.

Apakah jika memilih untuk "sandingkan" dengan UMNO, Pas sudah sedia berundur daripada semua kedudukan dalam kerajaan negeri pimpinan Azmin Ali, daripada jawatan Exco, jawatan di pelbagai anak syarikat GLC hinggalah ke peringkat ketua kampung yang sedang dipegangnya?

Jawapannya tidak kerana 5,000 jawatan yang ditawarkan di dalam kerajaan itu mempunyai nilai elaun untuk kos sara hidup. Atau dengan kata lain, jawatan adalah 'duit'. Pas pastinya tidak akan mengeruhkan suasana buat seketika untuk berkonfrontasi dengan PKR.

Kesemua alasan yang telah di berikan diatas sudah cukup untuk menceritakan betapa terdesaknya Pas dan Umno terutama peribadi Najib untuk kekal berkuasa. Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia hanyalah bunga manggar untuk menghalalkan cara kerjasama Pas-Umno. Hakikatnya demi survival politik masing-masing.

Admin
~UAA SUPPORTERS
SUMBER - KLIK SINI

KedahLanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena