Wednesday 31 January 2018

[Video Mengejutkan negeri lain kereta kabel atas gunung tinggi yg Melaka nak sangkut kat mana?] Dr Mahathir pemimpin yang baik, kata Samy Vellu.

Rabu, 31 Januari 2018

Image result for Gambar kereta kabel melaka
Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron menunjukkan projek kereta kabel yang bakal dijalankan di Pulau Melaka.
BH.
Image result for Gambar kereta kabel melaka
Kereta Kabel Langkawi.

Dr Mahathir pemimpin yang baik, kata Samy Vellu

Dr Mahathir pemimpin yang baik, kata Samy Vellu

Bekas Presiden MIC Samy Vellu hari ini mengatakan Dr Mahathir pemimpin yang baik tetapi enggan mengulas mengenai pencalonannya sebagai perdana menteri sekiranya pembangkang menang PRU14. – Gambar The Malaysian Insight, 31 Januari, 2018.

BEKAS Presiden MIC S Samy Vellu memuji bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad sebagai pemimpin yang baik.
Tetapi bekas menteri kerja raya berusia 81 tahun itu enggan mengulas sama ada Dr Mahathir akan menjadi seorang perdana menteri yang baik sekiranya Pakatan Harapan (PH) menang pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kelak.
“Saya tak akan cakap apa-apa (sama ada saya sokong dia sekarang atau tidak) tentang Dr Mahathir. Dia seorang pemimpin baik.
“Saya bekerja dengannya selama 21 tahun dan saya sentiasa pergi dan minta nasihatnya (sebelum ini) dan dia akan sentiasa menasihati saya. Begitu juga dengan perdana menteri selepasnya,” katanya ketika ditanya wartawa pada majlis sambutan Thaipusam ke-128 di Batu Caves hari ini.
Selepas Pilihan Raya Umum 2008, Samy menyalahkan Dr Mahathir atas kekalahannya kepada Dr Michael Jeyakumar di kawasan Parlimen Sg Siput.
Dua hari sebelum pengundian pada 8 Mac, Dr Mahathir dalam wawancara bersama Malaysiakini.com berkata masalah orang India hanya akan dapat diselesaikan dengan menyingkirkan Samy.
Dalam wawacara itu, Dr Mahathir juga mengatakan Samy “tidak berbuat apa-apa yang memberi manfaat kepada masyarakat India”.
Katanya lagi, Samy mendiamkan suara orang India dalam Barisan Nasional kerana tidak membenarkan parti India lain menyertai gabungan parti pemerintah itu.
Kesannya, Samy dikalahkan di Sg Siput oleh Dr Jeyakumar daripada PSM yang tidak berapa dikenali selepas lapan penggal memegang Parlimen Sg Siput sejak 1974.
Pada 2012, Samy memberitahu akhbar New Straits Times kekalahannya disebabkan oleh kenyataan Dr Mahathir.
Tahun lepas, Samy tidak menandatangani Deklarasi Rakyat kerana beliau “sentiasa di belakang perdana menteri yang berkuasa sekarang”. – 31 Januari, 2018.
The Malaysian Insight.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena