Wednesday 24 January 2018

[Video Tun M Usik Penyangak dalam Umno sekarang! Har, har, har & MB 'samseng' ni boleh menang tak lepas ni? Politik Matang & Sejahtera dengan GST, 1MDB.

Khamis, 25 Januari 2018



Image result for Gambar adnan Yaakob tunjuk butoh
Related image
Bagus menteri mcm ni!

Image result for Gambar Politik matang dan sejahtera

MATANG DAN SEJAHTERA DENGAN GST, 1MDB

MATANG DAN SEJAHTERA DENGAN GST, 1MDB
Oleh : Wan Ji bin Wan Hussin



1. Semenjak Tok Guru Nik Abdul Aziz meninggal dunia, kewujudan PAS sudah berubah. Malahan, semua mengetahui bahawa perubahan PAS itu amat ketara. PAS yang dulu, bukan lagi PAS yang sekarang.

2. Dahulu, tiada slogan matang dan sejahtera, PAS tidak kelihatan mesra UMNO/BN. Namun berubah selepas kemangkatan Allahyarham Tok Guru Nik Abdul Aziz, slogan matang dan sejahtera mula dimainkan, dan PAS pula kelihatan semakin mesra UMNO/BN.

3. Atas alasan matang dan sejahtera, PAS menampilkan dirinya seakan-akan berseteru dengan warga bukan Melayu. Jika dahulu, keris dijulang oleh UMNO dalam majlis rasmi mereka, Tok Guru Nik Abdul Aziz selalunya mengeluarkan kenyataan menolak amalan perkauman. Namun, semenjak slogan Matang dan sejahtera lahir selepas kemangkatan Tok Guru Nik Abdul Aziz, keris dan sundang sudah dijulang oleh Presidennya sendiri dalam majlis rasmi.

4. Tidak ada siapa yang dapat nafikan, bahawa semenjak slogan matang dan sejahtera, ugutan kalah oleh PAS hampir tidak keluar lagi terhadap UMNO/BN. Yang ada pula, ugutan kalah terhadap sesiapa sahaja yang melawan BN, malahan menjadi agenda slogan matang dan sejahtera yang diperkenalkan oleh PAS.

5. Semenjak dua ini, kelihatan PAS jadikan Parlimen Permatang Pauh sebagai serangan PAS. Namun, atas alasan matang dan sejahtera, tidak hairan pada kala ini hampir tidak kedengaran langsung serangan terhadap Parlimen Pekan yang diketuai bapa GST, Najib Abdul Razak.

6. Atas alasan matang dan sejahtera, PAS seakan-akan kabur bahawa sebarang tindakan mereka pada hari ini banyak memberi keuntungan kepada UMNO/BN. Ekoran itu, walaupun mereka tidak mengakuinya, tetapi dari sudut tindakan PAS kelihatan seakan-akan redha dengan tekanan kehidupan rakyat Malaysia yang terbeban dengan GST, seakan-akan redha imej negara rosak atas isu 1MDB, seakan-akan redha dengan peluang pekerjaan rakyat semakin merosot dan banyak lagi kebobrokan yang sedang menimpa negara.

7. Lebih menarik untuk diperhatikan, bahawa mereka seakan-akan tidak suka andai ada pihak yang berlawan dengan UMNO/BN, lawan GST, lawan 1MDB, lawan penyelewengan felda dan banyak lagi. Malahan, seakan-akan PAS anggap pihak ini seperti musuh.

8. PAS seakan-akan tidak bersetuju andai ada "orang-orang berdosa" membantu dalam usaha melawan GST dan 1MDB. Seakan-akan mereka tidak anggap imej negara yang dirosakkan oleh UMNO-BN ini seperti berdosa.

9. Sedarkah PAS, bahawa mereka bukanlah kalangan yang suci, walaupun tindakan menampilkan mereka seakan-akan suci. Malahan, andai mereka membaca wahyu, pasti mereka sedar bahawa Islam mengajar bahawa melawan kejahatan itu adalah baik, walaupun ia dari orang jahat; mendokong kejahatan adalah jahat walaupun ia datang dari Orang yang digelar baik.

10. Peliknya, mereka seperti tidak sedar apabila mereka mendakwa bahawa mereka adalah golongan yang melakukan pembaikan negara, sedangkan hakikat tindakan mereka memberi keuntungan kepada UMNO BN yang sedang merosakkan negara. Mungkin PAS perlu renung Firman Allah dalam surah Al-Baqarah, ayat 11 dan 12 - Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan" * "Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya"

Wallahu A'lam.

#IslamPenang


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena