Thursday 27 November 2014

AKTA HASUTAN dikekalkan! Nescayalah Tiada Undang-Undang Boleh Selamatkan UMNO lagi...

Jumaat, 28 November 2014
Photo
Buletin Pakatan Rakyat

Tiada Undang-Undang Boleh Selamatkan UMNO



Kekuasaan dan kekuatan UMNO datangnya dari sokongan rakyat. Ingatlah, jika rakyat tidak menyokong kita, tiada rang undang-undang di bumi Allah yang akan menyelamatkan UMNO

KUALA LUMPUR: Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi mengingatkan ahli-ahli UMNO bahawa Akta Hasutan 1948 bukanlah alat yang digunakan bagi mengekalkan kekuasaan UMNO.

“Kekuasaan dan kekuatan UMNO datangnya dari sokongan rakyat. Ingatlah, jika rakyat tidak menyokong kita, tiada rang undang-undang di bumi Allah yang akan menyelamatkan UMNO dari kehilangan kuasa,” tulisnya di dalamwww.paklah.net.

Sebelum itu, Abdullah yang lebih mesra dipanggil dengan panggilan Pak Lah menyatakan bahawa beliau sendiri tertarik dengan ucapan dasar Dato Seri Najib pada Perhimpunan Agung UMNO tahun ini.

“Selain memperingatkan ahli-ahli UMNO akan sejarah perjuangan UMNO dan juga betapa pentingnya semangat solidariti, beliau juga sangat prihatin dengan keresahan, kerisauan dan juga keinginan orang Melayu secara amnya, dan ahli-ahli UMNO khususnya,” katanya lagi.

Tambah Pak Lah lagi, keprihatinan ini terserlah apabila beliau mengumumkan pengekalan Akta Hasutan yang disambut dengan ghairah oleh ahli-ahli UMNO yang berada di dalam dan di luar dewan Pusat Dagangan Dunia Putra.

“Saya menyokong keputusan ini. Saya menyokong pengekalan ataupun penggubalan mana-mana rang undang-undang yang menjaga keharmonian negara kita, yang menegakkan perlembagaan kita, yang menentukan perjanjian kontrak sosial yang dimeterai oleh bapa-bapa kita ditepati, dan yang menentukan Persekutuan Malaysia tidak dihancurkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Ini semua saya sokong,” katanya.
BLM

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena