Thursday, 20 November 2014

Jangan usik KWSP! Syor naikkan had umur 60 tahun?

Jumaat, 21 November 2014
Photo: Jangan pelik taw . Diam diam umor 60 baru dapat kluar duit. Tu pon kalau jangkahayat korang ada la .
Jangan pelik taw . Diam diam umor 60 baru dapat kluar duit. Tu pon kalau jangkahayat korang ada la ...

Photo: baik syorkan je duit kwsp pencarum tu masuk terus jadi hak kerajaan
dok gitu?
melayu2 bodo ameno mana paham isu2 cenggini. yg diorang tau kebulur br1m brum bram je kikikiki...
baik syorkan je duit kwsp pencarum tu masuk terus jadi hak kerajaan
dok gitu?
melayu2 bodo ameno mana paham isu2 cenggini. yg diorang tau kebulur br1m brum bram je kikikiki...

Photo: Harap Kumpulan Wang Simpanan Pekerja tolong kekalkan sampai bila-bila... Jangan ada pula cadangan nak dianjakkan ke 60 tahun dan sbgnya...

Tolong beramanah jaga wang rakyat.. Duit2 KWSP bukannya NAK DIJADIKAN 'LUBUK' utk KERAjaan UMNO/BN demi nak selamatkan sesuatu agenda 'mereka'...

Ingatlah ANDA akan disoal di akhirat kelak JIKA mengkhianatinya...
Harap Kumpulan Wang Simpanan Pekerja tolong kekalkan sampai bila-bila... Jangan ada pula cadangan nak dianjakkan ke 60 tahun dan sbgnya...

Tolong beramanah jaga wang rakyat.. Duit2 KWSP bukannya NAK DIJADIKAN 'LUBUK' utk KERAjaan UMNO/BN demi nak selamatkan sesuatu agenda 'mereka'...

Ingatlah ANDA akan disoal di akhirat kelak JIKA mengkhianatinya..
Kalo dah spesis perompak tu perompak jugaklah. Islam Wasapulah oleh Kera jaan Najib UBN menghalalkan duit KWSP kita semua digunakan bila-bila masa saja bila mereka perlukan tapi tidak pula kepada pencarumnya. Kenapa syorkan sampai umur 60 tshun saja dan tak sampai umur 100 tahun baru layak keluarkan semua carumannya? Kalo pencarum dapat keluarkan duit itu sebelum umur pencarum menjejak 50 atau 55 tahun pun mestilah pencarum itu mati atau kurang upaya dari segi fizikal atau sakit mental. Undang-undang Haramjadah apakah ini? Duit tu bukan duit pesaka bapak para pemimpin UBN. So kenapa peraturan yang dikenakan ke atas pencarumnya Udang-Udang 69. Tunggang terbalik jadinya.  Kera jaan sewenang-wenangnya pinjam duit tanpa keizinan pencarumnya. Para pemimpin Babi Negara tak pernah berhenti merompak dan menipu duit rakyat. Para pemimpin negara ini hidup berlagak kaya di atas titik peluh rakyatnya sendiri. Tiada halal haram bagi puak ini. Dah la begitu, orang ramai dipaksa menghormatinya. Perasan , penipu, perompak, pemboros, perampas, perasuah, penyangak dan pe pe pe....semua  itu cukup bagi sifat yang berdiri pada Kera jaan UBN. Rakyat 47% tak rasa apa ke atau memang mereka ini ditakdirkan bodoh bertingkat-tingkat sejak azali lagi?

Apa Tujuan Kerajaan BN Menaikkan Had Umur Keluar Caruman KWSP?

Kalo dah spesis Wasapulah oleh Kera jaan Najib UBN menghalalkan duit KWSP kita semua digunakan bila-bila masa saja bila mereka perlukan tapi tidak pula kepada pencarumnya. 

Kenapa syorkan sampai umur 60 tshun saja dan tak sampai umur 100 tahun baru layak keluarkan semua carumannya? 

Kalo pencarum dapat keluarkan duit itu sebelum umur pencarum menjejak 50 atau 55 tahun pun mestilah pencarum itu mati atau kurang upaya dari segi fizikal atau sakit mental. 

Undang-undang apakah ini? Duit tu bukan duit pesaka bapak para pemimpin UBN. So kenapa peraturan yang dikenakan ke atas pencarumnya Udang-Udang 69. Tunggang terbalik jadinya. 

Kera jaan sewenang-wenangnya pinjam duit tanpa keizinan pencarumnya. 

Para pemimpin Negara tak pernah berhenti merompak dan menipu duit rakyat. 

Para pemimpin negara ini hidup berlagak kaya di atas titik peluh rakyatnya sendiri. 

Tiada halal haram bagi puak ini. Dah la begitu, orang ramai dipaksa menghormatinya. Perasan , penipu, perompak, pemboros, perampas, perasuah, penyangak dan pe pe pe....semua itu cukup bagi sifat yang berdiri pada Kerajaan UBN. 

Rakyat 47% tak rasa apa ke atau memang mereka ini ditakdirkan bodoh bertingkat-tingkat sejak azali lagi?
KUMPULAN WANG SIMPANAN PEKERJA
Berikutan dengan laporan media mengenai cadangan untuk melanjutkan pengeluaran penuh kepada umur 60 tahun, KWSP ingin menjelaskan bahawa secara idealnya pengeluaran penuh perlu diseragamkan dengan umur persaraan minimum kerana simpanan KWSP adalah untuk persaraan.
Bagaimanapun, KWSP masih mengkaji perkara ini dari pelbagai aspek secara terperinci termasuk mendapatkan maklum balas daripada ahli dan pihak berkepentingan yang lain. Oleh itu, Pengeluaran Umur 55 Tahun kekal tidak berubah buat masa ini.
Dikeluarkan oleh Jabatan Hal Ehwal Korporat
Kumpulan Wang Simpanan Pekerja
Tarikh: 17 November 2014
Photo: KWSP boleh goyah beb kalau kita marah2. .. ni kalau desak mintak AUDIT camna agaknya?

KWSP boleh goyah beb kalau kita marah2. .. ni kalau desak mintak AUDIT camna agaknya?

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena