Thursday 25 December 2014

"Alhamdulillah kami selamat menaiki bot" SMS terakhir suami isteri sebelum bot terbalik dan hilang...

Jumaat, 26 Disember 2014

KEMAMAN: "Alhamdulillah kami selamat menaiki bot," itulah pesanan ringkas terakhir yang dikirimkan kepada anggota keluarga sebelum bot yang dinaiki pasangan suami isteri itu terbalik di Kemaman, semalam.

Dalam kejadian 1.20 tengah hari itu, mangsa Nur Hayati Sulong dan suaminya, Suhaimi Awang, kedua-dua berusia 37 tahun, hilang dibawa arus deras setelah bot penyelamat yang dinaiki mereka terbalik lalu karam di Kampung Geliga Che Akob.

Keluarga mangsa Wan Zahari Wan Abu Bakar, 51, berkata kira-kira 1.05 tengah hari, Suhaimi mengirimkan pesanan tersebut berserta gambar mereka suami isteri menerusi aplikasi Whatsapp.

Beliau berkata sebaik menerima pesanan itu, mereka sekeluarga berasa lega kerana mangsa sebelum itu terpaksa meredah banjir pulang ke rumah untuk mengambil barang keperluan anak-anaknya.


"Bagaimanapun tidak sampai sejam, saya terkejut selepas dimaklumkan bot yang dinaiki pasangan itu terbalik dan mereka hilang dibawa arus dan sehingga kini mereka gagal dikesan," katanya kepada Bernama di sini.

Wan Zahari berkata Suhaimi bersama keluarganya sudah dua hari berada di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Geliga.

"Saya berharap agar pasangan ini dapat ditemui dalam keadaan selamat," katanya.

Ketua Operasi Bomba dan Penyelamat Penolong Kanan Penguasa Bomba Yahaya Hanafi berkata operasi mencari pasangan berkenaan diteruskan meliputi jarak pencarian sejauh lima kilometer sepanjang muara sungai Kuala Kemaman.
"Operasi pencarian ini akan terus diperluas dan dipertingkatkan dan jika  keadaan air tidak begitu deras, kita akan arahkan anggota penyelam melakukan operasi selaman di kawasan sekitar," katanya.- awani

Read more: http://www.kitabantai.info/

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena