Tuesday 30 December 2014

[Video TANPA SENSOR] Pesawat Air Asia QZ8501 dah jumpa pintu pesawat...Jasad pertama ditemui.

Selasa, 30 Disember 2014

Pesawat Air Asia QZ8501 Dah Jumpa

PANGKALAN BUN: Beberapa bahagian pesawat termasuk pintu pesawat dikesan ketika pencarian melalui udara, lapor AFP.

"Kami mengesan kira - kira 10 objek besar dan beberapa objek kecil berwarna putih," kata Marsekal Muda Tentera Udara Indonesia Agus Dwi Putranto.

Menurutnya, lokasinya adalah 10 kilometer daripada lokasi terakhir pesawat berkenaandikesan radar di sekitar kawasan Pontianak dan Bangka Belitung," katanya.

Pesawat Air Asia QZ8501 Dah Jumpa

Beliau turut menunjukkan 10 keping gambar yang menunjukkan sebuah pintu pesawat, peluncur keselamatan pesawat dan objek berbentuk segi empat tepat.

Seorang jurukamera AFP yang berada dalam pesawat yang sama memaklumkan dia melihat beberapa objek berbentuk rakit keselamatan, jaket keselamatan dan beberapa tiub panjang berwarna oren. ~harian metro

Jasad Pertama Ditemui
Jakarta: Badan SAR Nasional (BASARNAS) menemui satu mayat di Selat Karimata. Proses pemindahan menggunakan heli Super Puma sedang berlangsung.  
Dari tayangan tvOne, mayat ditemui terumbang-ambing di Selat Karimata, sekitar jam 3.40 petang tadi, tidak jauh dari penemuan serpihan bahagian pesawat.  
Mayat itu dikenalpasti berpakaian hitam. Kerja menyelamat dilakukan seorang kakitangan BASARNAS yang turun menggunakan seutas tali. Usaha menyelamat sukar berikutan angin kuat. ~detik news
Addin.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena