Tuesday, 30 December 2014

Blogger China sudah ramalkan hilangnya AirAsia QZ8501...Hanya tiga mayat, bukan 40 kata Ketua BASARNAS...

Rabu, 31 Disember 2014

Hanya tiga mayat, bukan 40 seperti laporan awal, kata Ketua BASARNAS


Ketua Badan SAR Nasional (BASARNAS) berkata hanya tiga mayat berjaya dikeluarkan setakat ini, bukannya 40 mayat seperti laporan awal.

"Hari ini kita berjaya mengeluarkan tiga mayat dan kini berada di atas kapal perang Bung Tomok," ulas Bambang Soelistyo dalam satu sidang media di Jakarta. Tiga mayat itu merupakan dua perempuan dan seorang lelaki.

Terdahulu, jurucakap Tentera Laut Manahan Simorangkir berkata kepada AFP sebuah kapal perang Indonesia telah mengeluarkan lebih 40 mayat dari laut pada Selasa, dalam usaha mencari pesawat AirAsia QZ 8501.

Posted by Anak Sungai Derhaka 

Dua minggu lalu Blogger China sudah ramalkan hilangnya AirAsia QZ8501

30/12/14
Dua Pekan Lalu Blogger China Sudah Ramalkan Hilangnya AirAsia QZ8501
net
Pilot AirAsia Irianto

TRIBUNNEWS.COM, SURABAYA - Seorang pengguna misteri  dari jaringan media sosial China, Weibo, meramalkan hilangnya AirAsia QZ8501 hampir dua minggu sebelum pesawat itu hilang.

Ia mengingatkan warga China untuk tidak menggunakan pesawat itu dalam puluhan posting.
Hal ini juga diulas media Epoch Times yang mengisahkan bagaimana orang misteri  ini "berulang kali memperingatkan orang menjauh dari Malaysia Airlines (dan) AirAsia."

"Jangan menjadi korban lain dari MH370," demikian tulis blogger itu pada posting 15 Disember. Katanya pula, AirAsia segera disasarkan oleh pasukan yang ia disebut sebagai "tangan hitam".

"Ini adalah pesan yang menyelamatkan jiwa, ke Eropah atau tour AS, jangan naik pesawat AirAsia (atau) Malaysia Airlines," demikian pernyataan versi terjemahan dari salah satu posting.

Pengirim posting kemudian menegaskan bahawa ada "tangan hitam" yang akan merosak AirAsia, perusahaan penerbangan terbesar kedua di Malaysia.
Pada Mac lalu, pesawaat Malaysia Airlines MH370 hilang dan disusul tragedi MH17 yang ditembak jatuh di atas Ukraine pada Julai.

Sementara, blogger itu mengulang peringatannya dalam posting pada 16 dan 17 Disember.
"Ini peristiwa besar dalam kehidupan manusia, kita harus memperhatikan," tulisnya. Pesannya tegas, "jauhi AirAsia, Malaysia Airlines. Pergi, hargai kehidupan. "

Namun, spekulasi di forum Reddit oleh pengguna China menunjukkan bahawa posting mungkin awalnya dibuat pada 15 Disember, tapi kemudian disunting dengan prediksi tentang AirAsia setelah hilangnya QZ 8501.
Posting itu telah dilihat oleh 650,000 orang. Setelah QZ 8501 hilang, netizen merasa takjub pada prediksi blogger itu.

Ada juga yang berspekulasi bahawa blogger itu kemungkinan terkait dengan "orang dalam" atau punya koneksi dengan pemerintah Malaysia atau China.
Faktanya, sampai saat ini tidak ada laporan tentang adanya warga negaraChina dalam penerbangan QZ8501 yang hilang itu.
Posted by indah.com 

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena