Sunday 31 May 2015

Skim Cepat Kaya Versi VVIP? PM mohon jawab!..."Peluang Kaut Untung Besar" US$500 juta dalam tempoh 18 bulan!

Ahad, 31 Mei 2015

Skim Cepat Kaya Versi VVIP di Malaysia Disebalik Skandal 1MDB : Peluang Kaut Untung Besar US$500 Juta Dalam Tempoh 18 Bulan! PM Mohon Jawab!

    { 81 comments}
Satu demi satu GLC terlibat untuk menyenangkan perjalanan  skim cepat kaya versi kerajaan yang dipanggil 1MDB ini. Selepas KWAP, Tabung Haji dan KWSP mengambil tempat untuk mengaut keuntungan pelaburan ke atas 1MDB katanya.
Melihatkan jaminan daripada kerajaan Malaysia, KWSP tidak menunggu lama untukmelabur RM1.52 bilion pada anak syarikat 1MDB. Walaubagaimanapun, berita terkini Serawak Reportsangat mengejutkan Berita Semasa melalui dakwaan terbaru yang disertakan beberapa bukti sokongan.
1MDB Rosmah Riza
Berdasarkan semakan berita Sarawak Report berkenaan dengan skandal 1MDB ini mereka laporankan baru-baru ini. Ini butiran berita terkini Sarawak Report mengenai skandal 1MDB mellaui bukti-bukti yang mereka perolehi setkat ini.
Berita Semasa terangkan dalam bahasa yang mudah difahami. Antara bukti yang mereka kepilkan ada Berita Semasa sertakan seperti yang tertera pada paparan di bawah ini:
  • Berdasarkan salinan email dan bukti lain dikepilkan dalam blog Sarawak report itu, dikatakan JhoLow dan Najib Razak cuba kaut untung segera USD500 juta dengan menjual pemilikan saham RHB 25% menerusi Abu Dhabi Commercial Bank kepada Aabar Investment sewaktu plan pengabungan CIMB/Maybank.
  • Mereka membeli dengan harga RM10.03 sesaham.
  • Dengan membelakangkan Abu Dhabi Commercial Bank (ADCB) dan kedua-dua bank Malaysia yang sepatutnya membeli 25% saham RHB itu dengan harga RM10.80
  • Mereka menggunakan Goldman Sach sebagai “syndication agent” bagi melancarkan urusan ini.
  • Kesemua kelulusan BNM dan kerajaan Malaysia telahpun diperolehi
  • Bagaimanapun menjelang 2015, krisis keyakinan ekonomi Malaysia dan kemelut 1MDB telah membantutkan usaha tersebut.
  • CIMB menerusi Nazir Razak telah menunjukkan jalan keluar kepada Aabar Investmen dan Abu Dhabi Commercial Bank (ADCB).
  • Sehingga kini, Jho Low dikatakan masih mahukan RM11-12.00 sesaham sebagai penebusan balik saham RHB yang mereka miliki.
Ini tuduhan berat berdasarkan laporan berita terkini Sarawak Report menganai skandal 1MDB kali ini. Berita Semasa berharap Najib Razak tampil sebagai seorang Perdana Menteri yang berani kerana benar disebalik tuduhan seperti ini.
Bersihkan nama anda dengan tuduhan berat seperti ini dan juga nama Malaysia yang terus ditimpa pelbagai dakwaan dan tuduhan yang terus membelengu skandal 1MDB yang telah menjangkau RM42 bilion ini.

Senarai Bukti Berita Terkini Sarawak Report Mengenai Skandal 1MDB!

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena