Thursday 5 May 2016

Masih lagi 'Ambulan Sungai'? Kamek tiada bekalan letrik dan air! Dapat pulak bil air RM-5.81! Tolak wakil rakyat "remote control"

Khamis, 5 Mei 2016
Page Liked · 2 hrs

ALKISAH DI SEBUAH 'NEGARA' SELEPAS LEBIH 50 TAHUN MERDEKA...

Menitis air mata kami melihat keadaan sebegini. Pesakit yang kritikal terpaksa dihantar ke hospital hanya gunakan sampan berjam-jam lamanya.

Masih percaya BN lagi ka ??

Satu like, Satu share, Satu undi BN hilang !!

#DemiRakyat #DemiSarawak #PRNSarawak

Sumber Dari Facebook Hamzah Abdullah
Pengerusi Parti AMANAH Negara Negeri Sabah
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Kesian tengok kehidupan penghuni rumah panjang di N42 Semop. Tiada bekalan letrik dan air. Mereka kata BN asyik buat janji saja..sejak Merdeka mereka tidak pernah menikmati kemudahan asas ini...

Bil air untuk rumah saya di Selangor .. 3 orang pengguna (mak, abah, saya) .. hehe

Apa khabar pengundi2 ‪#‎PRNsarawak‬ !!!
KALAULAH ALASAN DIBERI tidak menaikkan royalti minyak Sarawak kali ini kerana kejatuhan harga minyak global...
TETAPI & MENGAPA ketika kenaikan harga minyak global sesebelum ini Najib & KERjaan BN tidak menaikkan pula royalti minyak Sarawak !!!
NAMPAK TAK !!!.. Alasan bodoh untuk perbodohkan rakyat Sarawak...
Wahai rakyat Sarawak !!!.. dah banyak kali kene tipu & diperbodohkan oleh BN, tu pon masih nak sokong & undi BN lagi ka !!!
Rakyat Kabong perlu tolak wakil rakyat "remote control"
05 Mei 2016 | HAZRI NAWAR

Keluhan dan rintihan masyarakat Kabong akan terus dipandang sepi selagi mana wakil rakyat Barisan Nasional kekal di kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) itu.
Calon Amanah bagi Dun Kabong, Jini Sahini berkata, rakyat Kabong boleh menilai sendiri sama ada rungutan yang dikemukakan khususnya berkaitan masalah keperluan mereka sebelum ini diangkat atau tidak ke Dun Sarawak.
"Mereka (wakil rakyat BN) hanya menjadi 'remote control' kepada pemimpin BN dan tidak boleh bercakap. Mulut mereka dicucuk.
"Ibarat baju sudah koyak, kita kena tukar. Sebab itu saya perlukan mandat, supaya saya boleh mengangkat suara rakyat Kabong. Kita dari parti pembangkang ini bebas untuk bersuara dan tidak terikat kepada mana-mana pihak," katanya kepada Malaysia Dateline malam tadi.
Terima Kasih Jentera, Teruskan Momentum!

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena