Sunday 30 October 2016

[Video] Coutts: Bank swasta yang ada kaitan 1MDB mungkin disekat! Tangani RASUAH: S'pore ranking ke-8 terbaik, M'sia ke-54? Arghh patutlerrr di S'pore TAKDE UMNO! M'sia ADA UMNO, 'Anjing Kurap' dan 'Samseng Jamban'.

Ahad, 30 Oktober 2016
KENAPA JADI BEGINI ??!!

Patutler... S'pore di ranking ke-8 terbaik dunia dlm tangani rasuah.. sedangkan M'sia di ranking ke-54.

Patutler... S'pore TIDAK ADA UMNO.. sedangkan M'sia ADA UMNO, 'Anjing Kurap' dan 'Samseng Jamban'.

Image result for Gambar 1MDB

Bank swasta yang ada kaitan 1MDB mungkin disekat

Bank swasta Coutts & Co Ltd (Coutts) yang mempunyai akaun pelanggan yang dikaitkan dengan kontroversi 1MDB, memberi amaran kepada pelabur bahawa ia boleh diambil tindakan oleh pihak berkuasa Switzerland.
Dalam makluman kepada Bursa London, yang berpangkalan di London, Coutts berkata akaun pelanggan itu merupakan subjek siasatan oleh Pihak Berkuasa Penyeliaan Pasaran Kewangan Switzerland.
"Prosiding adalah di peringkat akhir. Coutts juga bekerjasama dengan siasatan, satu daripadanya adalah di peringkat akhir dan boleh membuat kesimpulan dalam tempoh terdekat, dan pertanyaan daripada pihak berkuasa dalam bidang kuasa lain yang berkaitan dengan hal perkara yang sama.
"Siasatan dan pertanyaan tidak dapat dipastikan tetapi mungkin termasuk penalti kewangan dan / atau sekatan peraturan," kata Coutts dalam kenyataan bertarikh 28 Oktober.
Coutts adalah anak syarikat Royal Bank of Scotland Group (RBS) yang diperbadankan di Switzerland. Sejak itu ia telah dijual kepada Union Bancaire Privée.
Bank itu mula menjadi perhatian kerana dikaitkan dengan skandal 1MDB dalam satu laporan oleh Sarawak Report yang berpangkalan di UK dan Sunday Times Februari lalu.
Menurut laporan, Coutts mengendalikan wang untuk usaha sama 1MDB-PetroSaudi International pada tahun 2009.
Sebahagian besar daripada jumlah itu didakwa disalurkan ke akaun Good Star Ltd dalam Coutts Zurich.
Maklumat terperinci mengenai siasatan Finma tidak jelas, walaupun beberapa laporan seperti dari Financial Times pada April menunjukkan bahawa ia berkaitan dengan "akaun Good Star" itu.
Apa yang diketahui, Finma mendakwa sekurang-kurangnya AS$ 4 bilion disalahgunakan daripada syarikat pelaburan Malaysia itu dan sebahagian daripada wang dipindahkan ke akaun Swiss oleh bekas pegawai-pegawai awam Malaysia dan pegawai dari United Arab Emirates.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena