Monday 31 October 2016

Siapa Khalid (IGP)? Dia lebih besar dari Parlimen? "Mudahnya jadi kerajaan...Hari2 menipu rakyat"?

Selasa, 1 November 2016

Ada sesiapa boleh sahkan yg di belakang Rosmah itu adalah anak Rosmah Mansor, Riza Aziz ??!!

KALAU IA BENAR.. harap pihak kerajaan dapat bagi pencerahan agar rakyat tidak tersalah anggap kelak..

KALAU IA BENAR.. anda boleh fikir sendiri..

*FOTO: NAJIB tiba di China bersama2 rombongan menteri2 kabinet bagi mengadakan lawatan rasmi selama enam hari atas jemputan Perdana Menteri China, Li Keqiang hari ini, 31 Oktober 2016.
Dah puas balun buat hutang 1MDB RM50 bilion dikatanya pula bukan hutang kerajaan...???

Mudahnya jadi kerajaan.. Hari2 menipu rakyat.

Siapa Khalid? Dia lebih besar dari Parlimen? – Guan Eng

Lim Guan Eng
KUALA LUMPUR, 31 OKT: DAP hari ini menuntut supaya Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kiandee membuat perintah bagi melarang pihak polis daripada menyiasat tiga mantan menteri kabinet berhubung kritikan lantang mereka mengenai skandal 1MDB di Parlimen.
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, tindakan Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Khalid Abu Bakar memanggil tiga mantan pemimpin dan pemimpin Barisan Nasional (BN) itu untuk memberikan keterangan adalah melampau dan membelakangi kuasa Parlimen.
“Kita (mesti) pertahankan martabat maruah dan kuasa terunggul parlimen dalam Perlembagaan Persekutuan. Sekiranya kita benarkan juga KPN untuk buat demikian, ini bukan (lagi) negara demokrasi berparlimen, (tetapi) ini (sudah jadi) negara polis,” tegas Guan Eng di Parlimen pagi tadi.
“Mengapa ucapan yang dibuat dalam dewan yang mulia ini disiasat? KPN nak jadi lebih besar daripada Parlimen. Siapa KPN berbanding dengan Parlimen?
“Bolehkah saya dapat arahan daripada Tuan Yang Dipertua (agar) menyedarkan dia mengenai tempat (tugas) dia, tempat (tugas) dia adalah untuk lawan penjenayah, bukan siasat Ahli Parlimen yang bagi ucapan (di Parlimen),” katanya yang juga Ahli Parlimen Bagan.
Bagaimanapun, Ronald enggan membuat sebarang perintah mengenai isu itu meskipun terus diasak untuk berbuat demikian oleh beberapa pemimpin pembangkang.
Ketua Polis Negara seperti yang dilaporkan media pada Sabtu lepas berkata akan memanggil tiga mantan menteri Kabinet berkenaan dalam tempoh terdekat bagi membantu siasatan berhubung dakwaan membocorkan rahsia kerajaan ketika membahaskan Belanjawan 2017.
Mantan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, bekas Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan bekas Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah adalah individu yang didakwa melakukan kesalahan itu.
Siasatan itu, menurut Khalid, dibuat mengikut Akta Rahsia Rasmi (OSA) 1972 kerana mendedahkan rahsia kerajaan termasuk berkaitan 1MDB.
Husni yang sepatutnya diarahkan polis untuk memberikan keterangan pada jam 2.00 petang hari ini bagaimanapun ditangguhkan untuk berbuat demikian pada minggu hadapan. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena