Sunday 30 October 2016

[Video] Adakah kencing AMENO semanis BR1M? Dewan Rakyat mungkin tiada masa untuk RUU Akta 355, kata menteri

Isnin, 31 Oktober 2016

Dah berkali2 kena kencing & dikhianati AMENO. Tapi masih gak nak bersetongkol berjuang sama2 AMENO..

Adakah kencing AMENO semanis BR1M rasanya hinggakan berat di hati berpisah dari AMENO..

JANGAN PUTUS ASA, BOLEH CUBA LAIN KALI PADA TAHUN DEPAN...

Dewan Rakyat mungkin tiada masa untuk RUU Akta 355, kata menteri

Dewan Rakyat kemungkinan tidak mempunyai masa yang cukup bagi pembentangan Rang Undang-undang (RUU) Persendirian Akta 355 yang dibawa oleh presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Ohman Said dalam wawancara bersama Sin Chew Daily berkata, Dewan Rakyat berbaki dua hari selepas perbahasan Bajet 2017.
"Mengikut jadual, selepas penggulungan perbahasa bajet, ada dua atau tiga usul yang sedang menunggu unuk dibentangkan," katanya seperti kepada Sin Chew Daily.
Ia termasuk usul bagi menggantung ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng selama enam bulan.
"Kita cuma ada dua hari untuk selesaikan semuanya, saya tak tahu ada masa atau tidak kecuali kalau semua ahli parlimen bermalam di parlimen," katanya.
Pada Mei lalu Abdul Hadi membentangkan usul Rang Undang-Undang Persendirian iaitu Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah)(Pindaan) 2016 di Dewan Rakyat.
Pindaan akta ini hanya memerlukan majoriti mudah dan tidak perlu mendapatkan sokongan dua pertiga dewan.
Abdul Hadi membentangkan usul Rang Undang-Undang Persendirian iaitu Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah)(Pindaan) 2016 di Dewan Rakyat pada Mei lalu
Pada hari pertama persidangan iaitu 17 Oktober lalu, usul yang sepatutnya dibentangkan Abdul Hadi itu tidak sempat dibahaskan ekoran tersenarai di kedudukan keempat aturan mesyuarat dan keesokannya pula jatuh ke nombor tujuh.
Untuk rekod, pihak kerajaan mempunyai kuasa melalui eksekutif untuk menentukan tarikh sebenar bagi pembentangan usul RUU berkenaan berdasarkan Peraturan Mesyuarat 14 (2).

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena