Sunday 30 October 2016

[Video Lawak-lawak Baju Merah] Pemuda Amanah hairan Khairy setuju dengan Kumpulan Baju Merah.

Ahad, 30 Oktober 2016

Pemuda Amanah hairan Khairy setuju dengan Kumpulan Baju Merah

 | MALAYSIA DATELINE
Sany Hamzan hairan dengan sikap tidak konsisten Khairy terhadap perhimpunan aman
Sany Hamzan hairan dengan sikap tidak konsisten Khairy terhadap perhimpunan aman
Pemuda Amanah Nasional mengutuk penahanan pengerusi Bersih Maria Chin Abdullah ketika mengedarkan risalah di Sabah semalam.
Ketua Pemuda Amanah Nasional Sany Hamzan menyifatkan penahanan itu sebagai cubaan untuk menakut-nakutkan rakyat yang telah muak dengan percubaan tindakan pihak-pihak berkepentingan memanipulasi proses pilihan raya untuk mengekalkan kepimpinan rasuah.
"Pelaku samseng baju merah yang memukul peserta Bersih seperti yang viral di media-media sosial baru-baru ini masih tiada berita sama ada bebas atau telah dihadapkan ke mahkamah. Hal ini sepatutnya diutamakan pihak berkuasa," katanya dalam satu kenayatan hari ini.
Dalam pada itu, Pemuda Amanah hairan terhadap sikap menteri belia dan sukan Khairy Jamaluddin yang juga pemuda Umno yang seolah-olah membenarkan tindakan biadab kumpulan Baju Merah.
"Dengan segala kekasaran yang dilakukan kumpulan samseng Baju Merah, Pemuda Amanah berasa hairan bagaimana Khairy boleh membenarkan anggota Umno menyertai kumpulan baju merah.
"Jelas beliau tidak konsisten dan bersetuju dengan tingkah biadab kumpulan baju merah," tegasnya.
Semalam, Khairy seperti dilaporkan berkata, beliau bersikap terbuka jika terdapat pemuda Umno yang menyertai perhimpunan kumpulan Baju Merah asalkan mereka tidak membuat hura-hara atau merosakkan harta benda awam.
Dalam masa yang sama beliau menggesa pihak polis menutup semula laluan ke Dataran Merdeka bagi menyekat kehadiran peserta Bersih pada 19 November ini.
Mengulas kenyataan tersebut, Sany menuntut pihak berkuasa lebih adil dalam menangani perkara ini bagi memastikan proses demokrasi dapat dilaksanakan.
"Kami menuntut agar pihak berkuasa lebih adil dalam menangani mood perubahan rakyat. Keselamatan rakyat dalam memperjuangkan proses pilihan raya yang adil dan bersih jauh lebih penting daripada tangkapan-tangkapan politik sebegini," katanya.



0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena