Tuesday 26 March 2013

DAP guna Bulan: DAP & PAS Perak Menunggu Masa Untuk Membalas Kezaliman BN Menggulingkan Kerajaan Pakatan!

Selasa, 26 Mac 2013
DALANG RAMPASAN KUASA DI PERAK Tahun 2009


Rakyat Perak akan bangkit menolak BN dalam PRU 13
Muhammad Nuruddin Bashah
AJK Lajnah Penerangan PAS Perak
Rakyat negeri Perak kini menunggu masa untuk membalas kezaliman BN mengguling kerajaan yang mereka pilih apabila konspirasi menukar pendirian beberapa ADUN Pakatan Rakyat pada awal 2009 lalu.
Dengan peningkatan pengundi di Perak seramai 96 710 sepanjang tahun 2008 hingga 2011, ia bukan alasan untuk BN mengatakan majoriti mereka bakal bertambah untuk menguasai Bangunan Perak secara selesa. Dalam persidangan Dewan Negara 25 April 2012 lalu, kita juga maklum bahawa seramai 2,270,002 pengundi baru didaftarkan dari 2008 hingga 2011 dengan kaum Melayu pemilih baru tertinggi di seluruh negara.

BN cukup gelabah dan takut dengan kebangkitan rakyat.
Dalam Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat Negeri Perak yang diadakan di Seri Iskandar baru-baru ini, dikatakan para HEP beberapa kampus berdekatan Ipoh dan Seri Iskandar melarang mahasiswa mereka untuk hadir malah ada yang diberi amaran lisan. Namun mereka gagal menyekat mata mahasiswa menyaksikan dan menyertai himpunan secara maya kerana mereka memang gagal menyekat media sosial daripada bertindak memberi maklumat kepada anak muda di kampus.


Cukup meresahkan Zambry dan jenteranya apabila kehadiran di himpunan  tersebut mencecah 20 ribu orang sejak waktu petang lagi. Walaupun hujan turun agak lebat pada sekitar pukul 9 malam kehadiran semakin mampat dan padat!

BN takutkan rakyat yang bijak inginkan perubahan ke arah kebaikan. Di Selangor PM kita berkempen agar membuat perubahan dan meninggalkan Pakatan rakyat. Di Pekan Pahang lain pula bunyinya. Perdana Menteri memberi ‘nasihat’ agar rakyat jangan terburu-buru membuat perubahan yang dikatakan beliau  belum tentu ada kebaikan.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena