Monday 25 March 2013

Umno Pulau Pinang Akan Gigit Jari: Pemimpin Umno di Kuala Lumpur Rayu Pak Lah Bertanding...

Suka Berpoya-poya & Tidak Ke Masjid Punca Reezal Merican Ditolak Pengundi

Pemimpin Umno Pula Menolak Reezal Yang Bukannya Melayu Tulen

Umno Pulau Pinang kini serba tak kena dibuatnya kerana menurut risikan terbaru, hanya dua kerusi parlimen selamat di negeri itu. Kedua-dua kerusi tersebut adalah Kepala Batas dan Tasik Gelugor.

Bekas perdana menteri, Abdullah Badawi yang mewakili Kepala Batas sejak pilihanraya tahun 1978 diramal tidak mahu dicalonkan semula, walaupun beberapa pemimpin Umno di Kuala Lumpur merayu supaya dia terus bertanding.


Pak Lah hanya mempunyi kira-kira 20 hari lagi untuk membuat keputusan sama ada bertanding atau menyerahkan kerusi mereka kepada muka baru. Sekiranya Pak Lah tidak mahu bertanding, nama panas seperti Exco Pemuda Umno, Reezal Merican Naina Merican akan dicalonkan.

Bagaimanapun Reezal tidak disenangi penduduk Kepala Batas kerana tabiat berpoya-poya dan jarang turun ke masjid atau surau sebaliknya banyak masanya dihabiskan di Kuala Lumpur.

Pengundi Kepala Batas mahukan seorang pemimpin yang beragama dan merendah diri dan ini merupakan masalah besar buar Reezal yang langsung tiada ciri-ciri sedemikian.

Pemimpin Umno bahagianpun kurang senang sekiranya Reezal dicalonkan kerana PAS yang mewakili Pakatan Rakyat akan menurunkan calon berlatar belakangkan agama dan mesra dengan pengundi parlimen itu.

Itulah sebabnya pemimpin Umno bahagian mahu mencalonkan seorang ustaz dari kawasan itu dan secara senyap-senyap menolak Reezal yang bukannya Melayu tulen pun.

Berbanding Kepala Batas, di Tasek Gelugor agak tenang dengan perkembangan bahawa Nor Mohamed akan mempertahankan kerusinya buat penggal ketiga berturut-turut setelah menewaskan calon PAS, Ismail Salleh dengan majoriti sederhana, 4,547 undi.

Walaupun kedua-kedua kerusi tersebut dianggap boleh menang, malangnya kerusi lain yang ditandingi Umno nampaknya tidak berubah nasib.

- Sumber BlogList Malaysia

Dari mana kekayaan luarbiasa ahli keluarga Reezal Merican ?
Reezal Merican Naina Merican Ketua Pemuda UMNO Kepala Batas perlu mendedahkan kepada umum dari mana sumber kekayaan ahli keluarganya secara tiba-tiba. 
Bapanya cuma seorang kakitangan awam biasa di Jabatan Pengangkutan Jalan manakala ibunya seorang jururawat desa. Semasa hayatnya bapanya memiliki sebuah lori kecil empat tayar bagi menjalankan perniagaan 'gas masak'.

Reezal sendiri selepas tamatkan pengajian di IPTA, bekerja dengan Shahrizat Abdul Jalil. Secara tiba-tiba apabila mendampingi Abdullah Badawi keluarga ini sudah mempunyai rumah harga berjuta-juta di Shah Alam, projek di sana-sini dan begitu juga memiliki banyak kereta mewah. Orang Penang terkejut dengan kemewahan luar biasa keluarga Naina Merican ini dan berharap Reezal dapat memberitahu sumber kekayaan ahli keluarganya.

Orang ramai berpendapat jika ianya dari sumber halal - tidak mengapa. Jika dari sumber haram, orang Islam lebih rela menjauhi harta dan keluarga seumpama itu.
Itulah sebabnya UMNO dan Barisan Nasional bermati-matian enggan mengistiharkan harta yang mereka kira "harta emak bapa" mereka.

Sumber : http://alkerohi.blogspot.com/2010/09/dari-mana-kekayaan-luarbiasa-ahli.html

P/S : Maklumat awal kawan-kawan di Kepala Batas, Reezal Merican akan bertanding di Kepala Batas. Bekas setiausaha pak lah. Banyak kes juga budak mamak ni. Tapi menurut laporan kawan-kawan kita di kawasan, budak mamak ni dah semakin pandai politik. Cekap juga dia. Mula guna masjid dan surau.



Tolong Siasat, Dari Mana Mamak Rezal Kaya Luarbiasa, Kahwin 2, Satu Dengan Artis
Nah mamak. Haritu syok sangat serang Kerajaan Pulau Pinang, sekarang tolong jawab juga isu ini...

Dari mana kekayaan luarbiasa ahli keluarga Reezal Merican ?

Reezal Merican Naina Merican Ketua Pemuda UMNO Kepala Batas perlu mendedahkan kepada umum dari mana sumber kekayaan ahli keluarganya secara tiba-tiba.

Bapanya cuma seorang kakitangan awam biasa di Jabatan Pengangkutan Jalan manakala ibunya seorang jururawat desa.

Semasa hayatnya bapanya memiliki sebuah lori kecil empat tayar bagi menjalankan perniagaan 'gas masak'.

Reezal sendiri selepas tamatkan pengajian di IPTA, bekerja dengan Shahrizat Abdul Jalil.

Secara tiba-tiba apabila mendampingi Abdullah Badawi keluarga ini sudah mempunyai rumah harga berjuta-juta di Shah Alam, projek di sana-sini dan begitu juga memiliki banyak kereta mewah.

Orang Penang terkejut dengan kemewahan luar biasa keluarga Naina Merican ini dan berharap Reezal dapat memberitahu sumber kekayaan ahli keluarganya.

Orang ramai berpendapat jika ianya dari sumber halal - tidak mengapa. Jika dari sumber haram, orang Islam lebih rela menjauhi harta dan keluarga seumpama itu.-rakyat marhaen

Saya pun nak tambah. Memang kaya betul si mamak nih..siap pasang dua orang bini. Dan bini mudanya adalah seorang artis terkenal iaitu, Sharifah Norhazleenda atau lebih dikenali Lin. Mereka telah berkahwin pada 20 Mac 2005 lalu dalam satu majlis ringkas yang diadakan dekat Cheras.Lin,33 adalah bekas isteri penyanyi Yantzen.Mereka berdua bercerai pada tahun 2004. Ini gambar isteri Rezal Naina nih..

Dan ini pula isteri tuanya (biodata lengkap ada kat sini). Dan ada 3 orang anak pun. Yang hairannya, banyak betul duit mamak nih..buat kerja haram ke.

Itulah sebabnya UMNO dan Barisan Nasional bermati-matian enggan mengistiharkan harta yang mereka kira "harta emak bapa" mereka.

Dicatat oleh atsixty di 2:00 PM 
Anak Muda Menentang Penyelewengan

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena