Friday, 22 March 2013

Salahuddin Ayub: Tidak Benar, Melayu Akan Hilang Kuasa di Parlimen!

Jumaat, 22 Mac 2013
 'Raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah,'

keriswarisan
Hang Jebat Bersemadi, Hang Tuah Hilang Entah Kemana..
Makam Hang Jebat
Dalam Hikayat Hang Tuah, Hang Jebat merupakan seorang pahlawan yang telah dibunuh oleh Hang Tuah kerana derhaka dalam pertarungan yang memakan masa 3 hari 3 malam. Hang Jebat pada masa pertarungan itu menggunakan keris Taming Sari yang dianugerahkan oleh Sultan Melaka semasa melantiknya menjadi Laksamana. Keris itu dikatakan menjadikan Hang Jebat kebal tidak lut senjata. Hang Tuah telah berjaya merampas semula keris Taming Sari dalam pergelutan dan menikam Hang Jebat. Selepas menikam Hang Jebat, Hang Tuah yang baru kembali dari buangan, kembali kerumahnya. Hang Jebat tidak terus mati, tetapi telah membalut lukanya dengan kain cindai dan kemudiannya memasuki kampung-kampung untuk mengamuk membunuh siapa sahaja yang melintas dihadapannya. Dia akhirnya menghembuskan nafas terakhir di pangkuan Hang Tuah.

Ungkapan katanya 'Raja adil raja disembah,raja zalim raja disanggah,' menjadi kata-kata hikmat setiap kali memperkatakan perjuangan untuk menuntut keadilan atau bila hendak memperkatakan kezaliman raja yang memerintah. Kesetiaan Hang Tuah kepada raja yang membuta tuli sebaliknya menjadi cemuhan orang-orang di generasi ini.
Makamnya terdapat di Jonker street, Melaka

Mahsuri
Wahai Sahabatku Melayu Undilah PAS & PKR
JAMINAN KUASA MELAYU TIDAK AKAN HILANG SELAMANYA - DR AGUS
Mutakhir ini ramai dari golongan politikus UMNO mendakwa bahawa PAS dan PKR akan menjual Melayu kepada Cina. Sebelum ini, Najib telah mengisytiharkan 7 dosa besar yang dilakukan PAS terhadap rakyat Kelantan. Sentimen yang dijaja oleh UMNO kononnya Melayu akan hilang kuasa dan DAP adalah kuasa mutlak, bahkan UMNO turut mendakwa bahawa negaraMalaysia akan menjadi sebuah negara republik amatlah tidak bijak. 

Fatwa yang dicanang UMNO amat hebat kerana turut dipalu dan ditokok oleh media kerajaan yang bekerja 36 jam sehari membantai dan membalun PR. Namun malangnya moderator yang sering dilabel sebagai pro-UMNO kini tampil memberikan hujah dalam satu forum yang turut diundang adalah panel dari UMNO. Malangnya seperti biasa panel undangan dari UMNO tidak muncul dan hanya berani menyalak di dalam media mereka sahaja. Inilah bezanya bila politik hujah yang dibawa pembangkang hanya berani dijawab dengan politik lari tunggang-langgang.

Di mana menghilangnya wakil UMNO tidak pula diperkhabarkan, sangat pelik. Apa yang menarik dalam wacana yang berlangsung di Kota Bharu ini bertajuk Pasca PRU-13: Melayu- Islam Di Mana? Turut menampilkan Dr Asri, Tuan Ibrahim dan wakil dari Isme membincangkan topik yang seakan menggusarkan kuasa Melayu dan Islam sekiranya pembangkang berkuasa.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena