Saturday 23 March 2013

LAHAD DATU - 2 Menteri Sepatutnya Letak Jawatan!

Ahad, 24 Mac 2013
2 Menteri Sepatutnya Letak Jawatan


MACHANG: Kalau di negara lain, pemimpin yang bertanggungjawab terhadap aspek keselamatan negara sudah lama meletak jawatan sebagai mengambil tanggungjawab apabila gagal menangani konflik sehingga melibatkan banyak nyawa terkorban.

Namun di Malaysia pemimpin terbabit masih selamat dan tetap utuh dengan kedudukan serta kuasa dimiliki mereka.

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa berkata, menteri yang terbabit dalam aspek keselamatan dalam isu di Lahad Datu sepatutnya mengambil tanggungjawab terhadap apa yang berlaku sekarang.

“Sepatutnya Menteri Pertahanan Datuk Seri Zahid Hamidi dan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein mengambil tanggungjawab terhadap apa yang berlaku di Lahad Datu dengan meletak jawatan.

“Tetapi bila masanya Perdana Menteri mahu sepupunya itu meletak jawatan. Hishamuddin tentunya akan mengadu kepada emaknya yang juga emak saudara kepada Datuk Seri Najib,” katanya pada ceramah di tapak eskpo di sini malam tadi.

Husam bagaimanapun berkata, apa yang berlaku di Sabah pemimpin terbabit disifatkan tidak mahu mengambil tanggungjawab bagi mengembalikan maruah negara yang tercemar akibat isu Lahad Datu.


Pada ceramah itu beliau turut mendedahkan pemimpin-pemimpin Umno diberi lot saham Felda Global Ventures Holding (FGVH) sehingga 400 lot seorang.

Beliau mendakwa Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed memberi saham FGVH sebanyak 400 lot kepada setiap ketua-ketua bahagian Umno di Kelantan.

“Sedangkan saham tersebut diperuntukan kerajaan untuk peneroka yang miskin. Peneroka pula terpaksa membuat pinjaman bank bagi memiliki saham FGVH, sedangkan pemimpin Umno diberi percuma.

“Inilah yang menyebabkan kroni pemimpin Umno mendapat keuntungan mudah dalam sekelip mata apabila menjual saham tersebut,” katanya.

Malah katanya, pemimpin Umno juga mendapat banyak keistimewaan termasuk memiliki Permit Import (AP) bagi mengimport kereta dan AP mengeksport kelapa sawit.
Harakahdaily

Presiden PAS kunjungi keluarga Sarjan Sabarudin
SABAK BERNAM: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menghulurkan bantuan kepada keluarga anggota polis yang terkorban di Lahad Datu, Allahyarham Sarjan Sabarudin Daud.

Pemberian tersebut sempena program beliau di Sabak Bernam dan Sungai Besar hari ini.

Sumbangan yang berupa duit dan barangan keperluan harian telah diterima oleh abang allahyarham, Mad Sam Daud di rumah keluarganya di Sungai Lias. Turut serta ialah Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor, Ustaz Salehin Muhyi. 

Nurunnisa Abu Bakar, isteri kepada anggota polis yang terkorban itu tidak dapat hadir sewaktu pemberian sumbangan kerana ada urusan lain.

Sebelum pemberian sumbangan, Tuan Guru Abdul Hadi juga turut mengadakan majlis tahlill buat allahyarham. (Gambar atas)

Program yang dianjurkan PAS Kawasan Sungai Besar dan Sabak Bernam sempena lawatan Presiden PAS turut diisi dengan kuliah subuh di Masjid Makmuriah Sungai Besar selepas solat subuh tadi.

Beliau turut bersarapan di Sungai Besar sebelum bertolak ke Sungai Lias bagi memberkan sumbangan kepada keluarga allahyarham Sabarudin.

Ahli Parlimen Marang itu turut mengadakan program dialog di Dewan Tun Razak, Sabak Bernam dan menjelaskan isu semasa, antaranya hubungan PAS di dalam Pakatan Rakyat dan isu yang ditimbulkan oleh Barisan Nasional terutamanya kalimah Allah.
Harakahdaily.


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena