Tuesday 26 March 2013

PRU13 Mengapa Melayu Meninggalkan UMNO & Generasi Muda Tidak Berminat Masuk Umno?

Rabu, 27 Mac 2013
Kepimpinan Pas Pilih Beriktikaf di Masjid, Tidak Berehat di Hotel Five Star & Berdisco

Alkisah To Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dari Seorang Sahabat Warga Key Yel(KL).. 
Dah lama teringin berjumpa depan mata dengan beliau. Selalu lihat di dalam media sahaja. Kini sesosok tubuhnya sedang baring di hadapanku, tempat ia menjadi imam di masjid berhampiran rumahnya. Mungkin ini masanya beliau berehat sebentar selesai urusannya di siang hari. Beliau iktikaf di sini.

Hajat di hati ingin bersalam dan berborak dengan beliau, namun lihat keletihan beliau, hati kata "tunggu hingga beliau bangun". 
Saya, warga Kuala Lumpur, kagum pada beliau, Menteri Besar Kelantan, Dato' Seri Nik Aziz Nik Mat. Alhamdulillah, perjalanan dari KL tidak sia2 bertemu ulama'.

[Kredit to syahirul.com] p/s Ganjaran untuk orang beriktikaf adalah selama mana dia duduk dalam masjid akan mendapat rahmat Allah dan walaupun ia sengaja tidur (dengan niat beriktikaf) maka akan tetap mendapat pahala yang berterusan.

Diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari yang bermaksud:-
Dari Abi Hurairah Radiallahu-Anhu ia berkata, sabda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam, “Apabila sesorang itu sudah berwudhu dengan sempurna dan berjalan ke masjid dengan niat semata-mata hendak bersembahyang, maka setiap langkah yang dilaluinya itu akan mendapat pahala dan menghapuskan satu dosanya.

Kalau dia beriktikaf pula dalam masjid (dengan ada wudhu) selepas selesai sembahyang, para malaikat berdoa kehadrat Allah Subhanahu Wataala memohon ampun untuknya. Dan selagi dia beriktikaf di dalam masjid menunggu untuk bersembahyang, dia akan terus menerus mendapat pahala seolah-olah dia itu sedang sibuk melakukan sembahyang”.




Video Panas: PM Haji Najib dan Hajjah Rosmah Menyanyi Dan Berjoget di Majlis Hari Raya Tersebar!! Jom Terjah!!
Kalau tak ada backdrop yang tertulis Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri YAB Dato' Sri Haji Mohd Najib Tun Abdul Razak dan Hajjah Rosmah kat belakang tu.. mati-mati aku sangkakan yang berjoget di atas pentas itu ialah Mr. Bean..
Korang tengoklah.. Haji Najib dan kawan-kawannya sedang berjoget..
Kalau Haji Najib menari nampak macam Mr. Bean.. Rais Yatim pulak nampak macam badut.. ha..ha..ha.. 
 Pesanan dari pengirim kalau nak muntah sila jangan muntah di atas komputer anda..
SEDAKASEJAHTERA.COM
sedakasejahtera.com
Rumah Tuan Guru Nik Aziz : Bandingkan Dengan Menteri2 Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena