Friday 1 June 2018

[Video Rafizi dilepaskan dengan bon berkelakuan baik] Setelah Umno TUMBANG Musa Aman & Jamal pun lari, lari...tatapi mau pi mana? 17,000 lantikan politik juga diberi habuan Aidilfitri.

Jumaat, 1 jun 2018

Foto Suara Rakyat.
#BreakingNews.. Polis Malaysia akan bekerjasama dengan polis Indonesia untuk memburu Ketua Umno Sungai Besar Datuk Seri Jamal Yunos yang dikatakan sekarang berada di negara jiran itu, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Malah berita tersebut sudah tular di media Indonesia.

#TangkapJamal

A adalah Pulau Karimun Riau; Image courtesy Google.
Foto Suara Rakyat.

Quan Zaquan Sorang kat London...sorang kat kebun kelapa sawit...mari kita tengok sapa yg kena...
baik punya game ni!!
No automatic alt text available.

17,000 lantikan politik juga diberi habuan Aidilfitri

\
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengesahkan 17,000 penjawat awam berstatus kontrak yang juga adalah pelantikan politik yang ditamatkan perkhidmatan sebelum ini akan menerima habuan sempena Aidilfitri ini.
Katanya, walaupun mereka adalah lantikan politik daripada pentadbiran kerajaan BN terdahulu, kerajaan bukan mahu menganiaya kumpulan itu.
"Mereka akan dapat habuan mereka untuk hari raya, kita bukan nak aniaya mereka," katanya selepas mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan di Petaling Jaya, hari ini.
Sebaliknya, kata Dr Mahathir, lantikan jawatan untuk kumpulan itu sebenarnya tidak diperlukan.
"Jawatan itu tiada kerja, sebaliknya berkhidmat untuk parti, malah ada penjawat kerajaan yang mencemarkan diri mereka dengan mengambil bahagian dalam kempen politik.
"Kita ada (bukti) video untuk kegiatan mereka," katanya.
Dr Mahathir pada 17 Mei lalu mengumumkan kerajaan akan mengambil langkah untuk mengurangkan pembaziran wang termasuk menamatkan perkhidmatan kira-kira 17,000 penjawat awam berstatus kontrak.
Pada 30 Mei lalu, Dr Mahathir mengumumkan pemberian bayaran khas RM400 untuk penjawat awam bagi gred 41 dan ke bawah manakala RM200 untuk pesara kerajaan.
Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ketika membentangkan Bajet 2018, di Dewan Rakyat mengumumkan bayaran khas RM500 ringgit akan diberikan menjelang Hari Raya Aidil Fitri.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena