Friday 1 June 2018

[Video PM persoal kesetiaan pegawai awam berkempen untuk BN] Menteri akan tentukan perlu timbalan atau tidak.

Jumaat, 1 Jun 2018

Menteri akan tentukan perlu timbalan atau tidak

Menteri-menteri yang telah dilantik akan diberikan hak untuk menentukan sama ada mereka memerlukan timbalan ataupun tidak, kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
“Timbalan (menteri), kita tidak tahu berapa banyak, tapi kita akan beri hak kepada menteri sama ada dia perlu kepada timbalan ataupun tidak,” katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan di Petaling Jaya, hari ini.
Beliau ditanya pemberita mengenai barisan Kabinet kerajaan sama ada akan ada pertambahan kementerian lain dan senarai timbalan menteri bagi kementerian yang telah ada.
Setakat ini 13 kementerian telah diwujudkan dengan kesemua menterinya telah mengangkat sumpah jawatan dan setia serta sumpah simpan rahsia di hadapan Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V, di Istana Negara pada 21 Mei lalu.
Kementerian berkenaan adalah Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Kementerian Dalam Negeri, Kementerian Kewangan, Kementerian Pertahanan, Kementerian Pendidikan, Kementerian Pembangunan Luar Bandar dan Kementerian Hal Ehwal Ekonomi.
Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Kementerian Pengangkutan, Kementerian Komunikasi dan Multimedia, Kementerian Tenaga Manusia, Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani dan Kementerian Kesihatan.
Pada 10 Mei lalu, Dr Mahathir, 92, mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia ketujuh, sehari selepas Pakatan Harapan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 yang menyaksikan tamatnya pemerintahan 61 tahun Barisan Nasional.
- Bernama
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena