Monday, 25 August 2014

Hak rakyat untuk bertanya...Bagaimana jika PKR (sekarang) memerintah negara - Dr Maza

Selasa, 26 Ogos 2014
Soalan yang bagus...

Soalan yang bagus. AKu pun terfikir perkara yang sama.

- Adakah kerusi terbang akan menjadi salah satu sukan di Malaysia?

- Adakah aktiviti kerusi terbang akan menjadi aktiviti tetap di setiap kali pemilihan parti?

- Adakah budaya bini lantik suami lantik bini lantik sesama sendiri akan menjadi ikutan?

- Adakah lepas neh wakil2 rakyat akan suka2 ahti letak jawatan dan bazirkan wang rakyat untuk PRK? Tak cukup dengan Permatang Pauh dia buat hal lagi kat Kajang. 

- Adakah budaya saling cover mengcover antara ahli2 parti, pemimpin dan sesama parti komponen akan menjadi tabiat? Almaklumla yang terang2 kantoi nak menang untuk jadi duta pun boleh dipilih jadi wakil rakyat bagi parti dia.

- Adakah lepas neh ahli2 PKR hanya tinggal mat2 dan minah2 kerusi akibat dihalau oleh Rafizi setiap kali berbeza pendapat dengan mereka?

Macam2 woooo aku fikir. Yang best tue. Dalam dok galak mengata dan mengutuk UMNO dia boleh pula tiru perangai sebijik2 macam UMNO. Ini la yang buat aku paling menyampah sekali. Sapa UMNO sebenarnya? Dia ke kita? 

Fikir logik.

1. Kita tegur dia sebab dia buat perangai macam UMNO.

2. Sebaliknya dia marah kita dengan mengatakan bahawa semua orang2 yang marah (kritik) dia ialah berpihak kepada UMNO. 

3. Tapi kita tegur kelakuan PKR yang macam UMNO. Supaya dia tak jadi macam UMNO, kita marah la dia. 

4. Bukan sahaja tak terima kritikan, kita pula dituduh sebagai UMNO.

Ada logik ka?

Orang nak selamatkan kapal lue orang yang tengah bocor pun tak boleh. Taknak bagi tolong sudah. Lantak ko la. 

Tak larat aku nak baca komen beribu. Yang confirm penyokong2 PKR tengah sentap dengan kenyataan MAZA. Kesian. Tak boleh terima hakikat depa neh. Sikit2 nak meroyan. Tapi sembang bab keadilan kemain kencang. Rupanya sama je macam aku. Sembang je la. Habuk pun tarak. Tapi sembang2 aku pun ada juga motifnya. Sembang2 depa haram ada motif. Buang masa tegakkan benang basah je la. Sentap ke? Padan la muka korang.

Ameno World.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena