Wednesday 20 August 2014

Mujahidin Malaysia yang gugur di Syria & Adun Pengkalan Kubur yang meninggal dunia di China...

Rabu, 20 Ogos 2014

Foto Mujahidin Malaysia Yang Gugur Di Syria

Berita kematiannya dimaklumkan seorang rakyat Malaysia lain yang turut berada di sana menerusi Facebook.



mujahidin malaysia pertama yg syahid (InsyaAllah) dari katibah ajnad as-syam di Hama.
Abu Turab dikatakan gugur ketika mempertahankan Kampung Syar’aya selepas bertempur selama satu jam.

Difahamkan, allahyarham yang sering membaca al-Quran dan solat malam sempat mengucap dua kalimah syahadah sambil memberi isyarat jari telunjuk sebanyak sepuluh kali sebelum menghembuskan nafas terakhir.

Adalah satu rahsia terbuka, terdapat rakyat Malaysia yang kini berada di Syria atas misi menjadi mujahidin dan mengejar mati syahid selepas negara berkenaan berada di bawah pemerintahan Bashar Assad yang kejam.

Walau pun ada yang mengaitkan perjuangan rakyat Malaysia di sana dengan kumpulan militan tertentu seperti al-Qaeda, Kumpulan Negara Islam Iraq dan Jajahannya (Isil) dan Kumpulan Militan Negara Islam di Iraq dan Syria (Isis); perkara ini dinafikan beberapa rakyat Malaysia yang berada di sana yang menggelarkan mereka sebagai ‘pejuang jihad bebas’.

Sumber mynewshub.my
BLM.

 PENGKEMUBIAN AL SYAHID - Abu Turob

 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=525543437577158&set=a.144128262385346.29648.100003645189624&type=1
 Abu Turob ...moga dagangmu diterima Allah...pada pertempuran tgh semalam ketika pergerakan tentera musuh cuba memasuki tempat ribat kami maka singa2 Allah yg sedang ribat disitu lantas bangun berlari utk mengambil posisi masing2 walaupun ketika itu dihujani dgn peluru dan bom...Allah Maha Mengetahui akan pilihanNya..Jasad Abu Turob telah rebah menindih sebahagian dr tubuhku..darah merah mulah mengalir keluar dr kepalanya dlm keadaan nafas bertarung nyawa.. tidak terkeluar dr mulutnya melainkan kalimah TAUHID..aku pun mengalami keceraan pd tangan kananku hanya mampu mengusap tubuhnya dgn memberi khabar gembira dgn berita syurga..kami terpisah seketika bila bantuan tiba..sampai dihospital aku mencari Abu Turob tp tak berjumpa..tak lama setelah aku sampai dimarkas jenazah dia pun sampai..aku cium dahinya sedih dlm gembira..sedih krn kehilangan shbt gembira krn dagangnya dibeli Allah..Abu Turob sering solat mlm dan berpuasa sunat..seblm ke syiria dia telah berjihad di ambon dan bersabar di dlm penjara 10 th..didlm serangan semlm ramai mujahiddin cedera..dr malaysia 1 syahid..2 parah..1 lengan koyak..INSYAALLAH KAMI TIDAK AKAN MENYERAH KALAH SEHINGGA PANJI2 TAUHID TERTEGAK DISELURUH DUNIA ATAU KAMI SYAHID KERANANYA.
BEREHATLAH SAHABAT, ALLAH ADALAH SEBAIK2 PERANCANG 

Sokong Mejar Zaidi TUDM telah berkongsi gambar Akel Zainal.

Semalam, tengah hari mendapat berita dr Abu Talhah yg baru sampai dgn ambulance, bahawa ramai jemaah Malaysia yg telah tercedera, dan dia berkata berkemungkinan Abu Turob telah mendapat syahid.Hati kecil aku memaksa utk x percaya.

Sepatutnya aku masih lagi dlm cuti kerana kecederaan semasa iktiham tempoh hari,tetapi aku terus bersiap kerana arahan utk mempertahankan Arzeh dr dimasuki oleh tentera Basyar laknatullah.Semasa perjalanan ke Arzeh kami berselisih satu kereta yg membawa Jenazah Assyahid Abu Turob.Aku terus melompat dr kereta dan terus menerkam jenazah.Aku sempat mencium pipi Assyahid dan mengucapkan 'kita akan jumpa disana bang, tunggu aku disana bang'.

Terlalu sedih hati aku ini bercampur gembira mengenangkan pemergian seorang sahabat yg aku anggap seperti seorang abang.Asyahid x pernah bermasam muka dgn aku, dia sentiasa ceria melayan aku dan sahabat2 lain.Asyahid selalu mengambil peluang memegang kaki dan tanganku bila2 masa kami bersama.

Aku masih terasa kami dekat walaupun kami dialam yg berbeza.Asyahid seorang yg pemurah, sentiasa bermurah hati belanja kami disini.Ada banyak cerita yg aku nak kongsikan ttg Assyahid ttp masanya belum lagi sesuai, in sya Allah suatu hari nanti.Selesai sahaja ribath kami di Arzeh tadi terus kami semua bergegas ke perkuburan dimana jasad suci Asyahid dikebumikan.

BEREHATLAH SAHABAT, ALLAH ADALAH SEBAIK2 PERANCANG DLM MENENTUKAN APA YG TERBAIK BUAT KITA.TERBANGLAH KAU MEMILIH SYURGA MANA YG KAU IDAMKAN.ANDAINYA KITA BERTEMU DISANA KITA AKAN BERSAMA MELANGKAH KESYURGA ALLAH DAN MENATAP WAJAHNYA.AMIN

“Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; bahkan mereka itu hidup disisi Tuhannya dengan mendapat rezki. Mereka dalam keadaan gembira disebabkan karunia Allah yang diberikan-Nya kepada mereka, dan mereka bergirang hati terhadap orang-orang yang masih tinggal di belakang yang belum menyusul mereka , bahwa tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati.” (Qs. Ali Imran: 169-171)
 — bersama Zbs Speed Work.

TERKINI - Adun Pengkalan Kubur Meninggal Dunia

BLM.

Adun Pengkalan Kubor, Datuk Noor Zahidi Omar telah meninggal dunia jam 5.45 pagi tadi.
Allahyarham meninggal dunia di China ketika mendapatkan rawatan kanser di negara berkenaan.
Allahyarham juga adalah Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Kelantan.
Negeri: Kelantan
Parlimen: TUMPAT
Parti: BN - UMNO
Kod Parlimen: P019
Kod Dun: N01
Nama Dun: PENGKALAN KUBOR

Al-Fatihah.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena