Tuesday 16 September 2014

Jemputan Muktamar Pas ke-60 Batu Pahat, Johor...Kembalikan ikhlas dalam perjuangan - Ust Haron Din

Rabu, 17 September 2014

Kembalikan ikhlas dalam perjuangan - Ust Haron Din

"Kalau kita bangsa yg lemah, parti yang lemah sudah pasti akan tunduk dan jatuh tersungkur. Jika dinilai, pelbagai peristiwa telah melanda bangsa samada yang kuat dalam parti atau dalam gerak kerja. Mereka semua sudah pastinya ada yang tumbuh dan mundur tetapi jika mereka menginginkan Allah untuk terus suburkan Islam, pasti Islam akan tertegak."

"Pelbagai rintangan berlaku dalam melayari bahtera PAS. Meskipun ahli-ahli PAS mendapat tarbiah, namun tidak semua mentaati dan tidak semua memahami apa itu erti keikhlasan dan perjuangan, sebab itu ada yang kecundang di tengah jalan dan mengkhianati perjuangan."
Dewan Ulama PAS hari ini menyatakan ketidak setujuan terhadap perletakkan jawatan ADUN Kajang yang berlaku baru-baru ini. Penegasan itu dibuat oleh Pemangku Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Yang Amat Berhormat Ustaz Dato' Haji Ahmad Yaacob semasa sesi ucap utama pagi tadi. Ini kerana Islam tidak membenarkan pengkhianatan amanah dan pembaziran harta negara untuk suatu Pilihanraya Kecil (PRK) yang asalnya tidak perlu diadakan.

Penegasan terhadap isu Menteri Besar Selangor turut dinyatakan yang mana tidak perlu membuat pertukaran Menteri Besar yang sedia ada. Menteri Besar perlu kekal pada jawatan tersebut.
Muktamar Pemuda Pas

Baru Bentak...Dah Nangis!
Gambar: Pas in trouble! !!


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena