Friday 12 December 2014

Makbulkan permintaan Muhyidin.. Semoga berlakunya swing sebanyak 2%...Perjuaganmu sudah selesai penuh kegagalan!

Jumaat, 12 Disember 2014
Photo: Berundur lah....anda telah gagal menerajui Kerajaan Malaysia...!!!
A...Setuju  
B....Tidak Setuju
Yang mana pilihan anda sebagai Rakyat Malaysia..??
Berundur lah....anda telah gagal menerajui Kerajaan Malaysia...!!!
A...Setuju
B....Tidak Setuju
Yang mana pilihan anda sebagai Rakyat Malaysia..??
Semua kita tidak kira bangsa – mahukan sebuah negara yang makmur, sebuah negara yang aman damai....

Benih2 Fascism UMNO.

Apa yang sedang berlaku sekarang?

Sekarang yang berlaku ialah UMNO berada dalam panic. UMNO cemas dan berada dalam ketakutan. Bahkan Muhyidin sendiri mengaku, jika berlaku swing sebanyak 2% undian kepada PR, maka terpaksalah UMNO dan BN mengosong Putrajaya.

Marilah kita bersama, sebagai rakyat yang berkuasa, makbulkan permintaan Muhyidin tersebut.

Anak2 muda yang akan mengundi buat pertama kali dalam PRU14 nanti enggan menyokong UMNO. Bukan sahaja anak2 muda melakukan demikian kerana bersifat adventurous, tapi juga kerana mereka mempunyai kesedaran social yang lebih sofistikated. Sama ada melalui ledakan informasi yang berlaku melalui internet atau melalui pendidikan peribadi.

Peningkatan kesedaran social menghasilkan kesan begini. golongan muda mulai sedar bahawa tidak ada bangsa dan kelompok boleh memperjuangkan hak dan kepentingan mereka secara berasingan- melainkan kepentingan dan hak kelompok atau bangsa itu merupakan sebahagan dari hak dan kepentingan yang lebih besar, yakni hak2 sebagai warga Negara Malaysia.

Dan apa hak yang paling asas?

Semua kita tidak kira bangsa – mahukan sebuah negara yang makmur, sebuah negara yang aman damai, rakyat hidup bertoleransi dan tidak bergaduh. Itu sebenarnya hak kita bersama sebagai warga negara Malaysia- tidak kira bangsa kita berhak mendapatkan negara yang makmur, sebuh negara yang aman damai, dan sebuah negara yang hidup dalam harmoni. Dan kita capai hak2 ini melalui kerajaan yang baik.

Kita jangan biarkan kerajaan menjadi kerajaan yang menekan dan menzalimi rakyat. Itu pasal kenapa kita mesti ada institusi kehakiman yang bebas dan berintegriti supaya mejaga supaya rakyat tidak dibuli oleh kerajaan. Itu sebab kita ada NGO2 yang menjaga supaya rakyat jangan dizalimi dan dikasari.

Maka secara bersama sama, tanpa kira kaum kita berhak membangunkan sebuah kerajaan yang mempunyai agenda tersebut. Bukan membiarkan sebuah kerajaan membuli kita, mengadu domba dan melaga lagakan kita, yang membiarkan keadaan huru hara dan membiarkan ujud kerajaan yang tidak cekap. Kita mahukan sebuah kerajaan yang memperjuangkan agenda Malaysia.

Photo: Kite tunggu masa nya untuk Bee End tumbang buat selame2 nya nti...
Kite tunggu masa nya untuk Bee End tumbang buat selame2 nya nti...

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena