Tuesday 18 August 2015

Jika GHB mempunyai ramai Adun di S'gor...Kemungkinannya Selangor akan bertukar kabinet?

Selasa, 18 Ogos 2015

PAS Sokong TSKI Dan Hentam PKR?

Mahu bersama PKR atau tidak, PAS hantar mesej keliru

PAS gagal memberi isyarat jelas kepada penyokongnya samada mahu terus bekerjasama dengan PKR atau tidak selepas berpisah dengan DAP, kata penganalisis.

Ini kerana, dalam isu saman bekas menteri besar Selangor terhadap PKR, jelas PAS terus menyalahkan PKR dan menyokong Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Bagi saya PAS gagal memberikan isyarat yang jelas kepada penyokongnya apakah mereka mahu terus bekerjasama dengan PKR atau bergaduh dengan parti itu," kata Pengerusi Eksekutif Ilham Centre, Hisomuddin Bakar. 

COMMENTS: Apakata rakyat



Dr.Paridul Adras Ismail said...
Pada hakikatnya semua orang tahu bahawa Pas kini sudah hilang pendirian. Semua orang tidak tahu di bumi mana Pas berpijak. Muktamar Pas 2015 membuat ketetapan bahawa parti itu telah memutuskan hubungan tahaluf siyasi dengan parti DAP, tetapi dalam masa yang masih mahu menjalin kerjasama dengan PKR. Natijahnya PKR tersepit, sama ada memilih DAP atau Pas. Pas masih mahu bekerjasama dengan PKR kerana mahu mengekalkan perkongsian kuasa di Selangor.

Rata-rata pimpinan PKR mahukan parti tersebut menjalin kerjasama dengan DAP dan menolak Pas, tetapi Azmin bermain "play safe". Beliau masih mahu bekerjasama dengan DAP dan PKR semata-mata untuk mengekalkan kuasa sebagai menteri besar. Percaturan Azmin semestinya tidak disukai oleh DAP. Azmin pasti menolak Pas suatu ketika nanti, jika jawatan MB Selangor terjamin untuknya. Langkah Azmin itu menampakkan belang bahawa beliau mementingkan jawatan MB dan mengesampingkan semangat setia kawan bersama Pakatan Rakyat.

Pas sudah banyak mengkhianati PKR. Pada PRU 13 yang lalu, Pas meletakkan lima calon di dun yang telah diputuskan bersama bahawa dun tersebut diwakili oleh PKR. Maka terjadilah pertandingan tiga penjuru antara Pas, PKR dan BN. Akhirnya kelima-lima dun dimenangi oleh BN. Dalam krisis menamakan MB Selangor yang baharu, Pas menamakan Azmin dan tidak menamakan Wan Azizah seperti yang dipersetujui oleh Majlis Presiden PR. Dalam senerio yang lain pula, Pas menamakan tiga exco mereka pula sebagai calon MB. Pada realitinya Pas memang gila pangkat, walaupun mengetahui jumlah bilangan adunnya tidak dominan di Selangor.

Lantaran terhutang budi kepada Pas, Azmin masih teragak-agak untuk mengeluarkan Pas dari PR Selangor. Jika GHB mempunyai ramai adun Pas yang melompat dan memberikan sokongan, kebarangkalian Azmin kehilangan jawatan MB menjadi tidak mustahil. Politik menjanjikan banyak kemungkinan, dan salah satu kemungkinannya ialah Selangor akan bertukar kabinet.
Anonymous said...

Benar. Hujah meneruskan kes saman tersebut ialah Anwar hadir sebagai saksi kepada Saifuddin dan PKR. Saifuddin sudah bersedia untuk teruskan sedangkan Khalid teragak-agak apabila rundingan tanpa Anwar gagal.

Bukan kah Khalid tewas didalam pemilihan PKR. Maaf kalau tersilap jika pemilihan di adakan selepas Langkah Kajang. Walaupun Khalid bagus sangat lah tetapi kekalahannya ada lah satu petunjuk supaya dia letak jawatan. Bila parti nasihat ikut lah. Yang lebih berkuasa dalam parti ialah geng Azmin, nak buat macamana? Yang taat sangat pada Hj Hadi tu apa halnya ? Hj Hadi tu presiden PAS yang bersongkol dengan UMNO. Khalid mendapatkan sokongan Hj Hadi bila Khalid di tewaskan oleh Azmin.

Isu Khalid tidak sama dengan kes Muhyiddin. Muhyiddin kena pecat sebab kehendak Najib bukan parti.

Semasa Langkah Kajang, Khalid belum di aibkan lagi. Ketika ini hubungan Khalid dengan Hj Hadi yang bersongkol dengan UMNO membimbangkan kepimpinan PKR.

Ingat Khalid minta maaf sebab dia ikhlas dan sekiranya benar-benar Khalid terasa di aibkan, tang ni lah bodoh nya Khalid dan peguam Khalid, biar lah permohonan maaf dari Saifuddin tu memperjelaskan akan kesalahan-kesalahan yang dilakukan oleh PKR.

Kita haraplah Khalid sedar bila Anwar kata 'Awak sebahagian dari kami' dengan kembali kepada asal tujuan Khalid masuk politik iaitu untuk membela rakyat dan demi keadilan. Tapi baru kena cucuk sikit dengan PAScai, cair jugak.

Lupakan lah untuk kembali kepada PKR atau berhajat untuk bersama-sama AMANAH. Khalid sudah tidak ada nilai lagi maka eluk lah masuk PAS. Sebab jiwa dah harga Khalid sama dengan PAScai !!

Kepada Allah kita kembalikan.
Posted By 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena