Saturday 10 October 2015

DAP tuntut penjelasan PKR mahu bersama PAS..."Kerajaan pimpinan Azmin dilihat tak stabil".

Sabtu, 10 Oktober 2015

DAP tuntut penjelasan PKR mahu bersama PAS


DAP nampaknya tidak senang dengan pendirian PKR yang mahukan PAS bersama dalam gabungan baru pembangkang yang sedang dirancang.
Setiausaha agungnya Lim Guan Eng hari ini menuntut PKR menjelaskan perkara itu ketika dasar-dasar PAS didakwa sudah berubah.
Lim merujuk kepada kemungkinan anggota PAS menyertai perhimpunan anti-BERSIH di Kuala Lumpur pada 16 September ini.
“Pendirian DAP jelas bahawa parti ini tidak boleh bekerjasama dengan PAS kerana parti Islam itu telah memutuskan hubungan dengan DAP pada Jun,” kata ketua menteri Pulau Pinang itu.
Timbalan Presiden PKR Azmin Ali semalam menegaskan pendirian mereka bahawa PAS sepatutnya berada dalam gabungan pembangkang baru.
Azmin ditanya mengenai kenyataan Lim yang menolak PAS menyertai gabungan itu susulan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengumumkan merancang meletakkan calon di kerusi DAP.
Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail sebelum ini berkata pembangkang sedia bekerjasama dengan sesiapa sahaja untuk menyingkirkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, termasuk PAS atau mana-mana individu.
Parti serpihan PAS yang dipimpin bekas timbalan presidennya Mohamad Sabu, Parti Amanah Nasional (AMANAH) juga mungkin turut serta dalam gabungan itu.
Kegagalan membentuk gabungan bersama DAP dan PAS di Selangor boleh membawa ke arah keadaan tidak stabil dalam kerajaan pimpinan Azmin di Selangor.
Keadaan ini berbeza sama sekali dengan Kelantan dan Pulau Pinang.
Malaysiakini

1 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena