Sunday 24 November 2013

Datuk Abu Bakar Chik memukul drum simbolik pembukaan Konsert Gig Green Zone...Ada ahli PAS 'terkejut'

Ahad, 24 November 2013
Benarkah?

MuktamarPAS : Konsert METAL Sesat di Karnival PAS for ALL!!!


Published on Nov 22, 2013
Bersempena dengan Muktamar PAS 2013, Karnival PAS for ALL telah menyajikan hidangan Konsert METAL. Kalau dahulunya orang PAS sanggup membantah malah mengharamkan hiburan, tetapi PAS kini sudah berubah 180 darjah.

Ada ahli PAS 'terkejut' konsert Gig Green Zone

SHAH ALAM: PAS menjelaskan konsert Gig Green Zone yang diadakan di Stadium Malawati malam tadi tidak melanggar garis panduan yang ditetapkan PAS berhubung program-program hiburan.

Pengerusi Lajnah Kebudayaan dan Kesenian PAS, Dr Muhaimin Sulam berkata, PAS sudah kerap kali menganjurkan konsert bagi menarik anak muda.

Namun katanya, mungkin ada ahli PAS yang 'terkejut' dengan program sedemikian yang disifatkan sebagai 'keras'.

"PAS bukan baru sekali menganjurkan konsert melibatkan artis-artis namun pertama kali diadakan menjelang muktamar dan mungkin ada yang terkejut dengan perkara 'baru' sebegini," kata beliau pada sidang media di Stadium Malawati petang tadi.

Terdahulu, seorang perwakilan dari Kedah membangkitkan perkara tersebut sewaktu pembentangan laporan di Muktamar PAS Ke-59 hari ini.
Beliau mendakwa konsert malam tadi yang menampilkan kumpulan heavy metal Heart Attack tidak menepati budaya PAS.

Penyelaras Program Karnival PAS For All, Mohd Farhan Mazlan bagaimanapun menjelaskan kumpulan tersebut ditampilkan bersama artis yang sudah berhijrah, Sham Kamikaze dan Ustaz Nazmi Karim.

Program tersebut turut dimulakan dengan solat Isyak berjemaah dan tazkirah berhubung adab berhibur.

Bekas Ketua Pemuda PAS yang sekarang merupakan ahli jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Abu Bakar Chik turut memukul drum sebagai simbolik kepada persembahan.

"Program malam tadi bukan sahaja melibatkan konsert malah turut disertakan dengan alunan selawat. Jadi tidak timbul isu konsert malam tadi tidak sesuai dengan budaya PAS.

"Untuk menarik anak muda, kita perlu berani melakukan pembaharuan selagi tidak melanggar garis panduan yang ditetapkan," katanya.
Posted by Kedah Lanie 

SHAH ALAM, 24 Nov - PAS sudah kerap kali menganjurkan konsert bagi menarik anak muda. Konsert yang diadakan PAS mengambil konsep keterbukaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor yang meraikan kepelbagaian anak muda.
Dr. Muhaimin Sulaiman, Pengerusi Lajnah Kebudayaan dan Kesenian menjelaskan tentang konsep konsert berkenaan menjawab soalan perwakilan dari Kedah membangkitkan perkara tersebut sewaktu pembentangan laporan Jumaat lalu.
"Sebab itu Pakatan Rakyat kekal memerintah Selangor untuk 2 sesi pilihanraya,
"Ia bukan sekadar konsert, tetapi kita mulakan program itu dengan Solat Isyak berjemaah. Kemudian acara disambung dengan tazkirah berhubung adab berhibur dan Ustaz Abu Bakar Chik, ahli jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Abu Bakar Chik memukul drum tanda simbolik pembukaan program,
"Ulamak pun boleh pukul drum. Inilah PAS yang dekat dengan anak muda yang pelbagai", penjelasannya itu disambut tepukan gemuruh perwakilan dan para pemerhati.
Namun katanya, mungkin ada ahli PAS yang 'terkejut' dengan program sedemikian yang disifatkan sebagai 'keras'. PAS bagaimanapun mengucapkan terima kasih atas teguran perwakilan dari Kedah tentang konsert Gig Green Zone yang menampilkan kumpulan heavy metal Heart Attack.
Di akhir ucapan penggulungan itu, beliau memetik lirik lagu 'Wind Of Change' dari kumpulan rock Scorpion; "Take me to the magic of the moment, On a glory night, Where the children of tomorrow share their dreams,With you and me".
"Seolah-olah mereka merayu, terimalah kami anak-anak seni untuk bersama tuan-tuan menuju masa depan yang cerah gemilang. Maybe this is stairway to heaven," tambahnya lagi.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena