Tuesday 8 November 2016

[Video mahasiswa turun bantah] Ke mana halatuju INTEGRITI PENTADBIRAN NEGARA? Ke laut juga gamaknya yea...!!! Kerajaan negeri Kelantan makin letih?

Rabu, 9 November 2016


Image result for Gambar kapal selam waktu banjir
Sindiran?

Sama-sama kita renungkan...

Daripada Anas r.a. Beliau berkata, bersabda Rasulullah SAW:

“Akan ada pada akhir zaman ahli ibadat yang jahil dan ulama yang fasik” -(Riwayat Ibnu 'Adi)

APCO apa cita? Siapa bawa masuk Malaysia????? inilah mufti cari makan namanya..?

INTEGRITI PENTADBIRAN NEGARA KE LAUT...

Kerajaan negeri makin letih, rakyat perlu bina masa depan

Amanah Kelantan telah menubuhkan satu jawatankuasa khas untuk menyenaraikan tawaran kepada rakyat apabila berpeluang mentadbir negeri.
Penasihat Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan, Datuk Husam Musa berkata antara tawaran mereka adalah membuka peluang kepada rakyat Kelantan memiliki (jual) tanah ladang sebanyak 10 ekar seorang untuk tanaman sawit atau tanaman lain.
"Jika Amanah memerintah Kelantan, antaranya kita cadangkan kerajaan negeri buka peluang kepada rakyat Kelantan memiliki (jual) tanah ladang 10 ekar seorang untuk tanaman sawit/tanaman lain dan diuruskan oleh anak syarikat Kerajaan, dengan ini anak anak muda Kelantan ada peluang memiliki tanah," katanya ketika berucap di majlis penerangan dan dialog sidang Dun bersama Datuk Husam Musa di Wisma Tok Guru, Salor, malam tadi.
Bajet Dewan Undangan Negeri (Dun) Kelantan katanya jelas gagal membawa apa-apa gagasan baru untuk memberi harapan kepada rakyat negeri ini sama ada yang masih bermastautin di Kelantan atau bekerja di seluruh negara.
"Ucapan bajet yang semua kita dengar baru-baru ini hanyalah mengulangi rancangan-rancangan lama yang telah dibuat semasa pentadbiran arwah Tok Guru Nik Aziz dan saya masih dalam kerajaan.
"Rumah duafat, program bantu armalah, rumah mampu milik, program peningkatan ibadah hanyalah ulangan kepada apa yang sedia ada dan tidak nampak apa yang baru," katanya.
Apa yang lebih mengejutkan kata bekas exco kerajaan negeri itu, selepas beliau berucap pada hari ketiga, seluruh perhatian dewan tertumpu kepada ucapan beliau dan bukannya berbincang tentang bajet.
"Walaupun ucapan pihak kerajaan sama ada Adun atau Exco hanya bertujuan menyakitkan hati saya dan meremehkan fakta yang saya bawa tapi semuanya hilang kawalan dari tajuk asal persidangan yang sepatutnya membincangkan bagaimana bajet yang dibentangkan benar-benar memberi impak kepada rakyat," katanya.
Apa lagi katanya bajet kali ini dibentang ketika berada di ambang pilihan raya, sepatutnya perbahasan tertumpu kepada tawaran kepada rakyat untuk dipilih semula dan bukannya mencari siapa patut dikutuk.
Justeru beliau menyeru rakyat Kelantan untuk bersama-sama memberi idea baru bagi membina masa depan negeri itu selepas kerajaan sedia ada semakin letih dan gagal merancang untuk membantu rakyat berdaya maju.
"Kerajaan ni dah jelas letih dan tidak mampu bersama rakyat bangunkan masa depan dan negeri jadi saya menyeru semua orang Kelantan beri cadangan untuk Amanah bina masa depan Kelantan yang lebih baik.
"Kita mahu cadangan dari semua terutama anak-anak muda dan golongan terpelajar supaya bersama melihat potensi negeri ini dalam pelbagai bidang dari pertanian hingga perniagaan internet," katanya.
Beliau juga mahu cadangan dikemukakan dalam bidang pengindahan dan klestarian alam sekitar kerana sebuah negeri Islam harus mengutamakan kebersihan dan keindahan.
"Pintu-pintu masuk ke negeri Kelantan mesti direkabentuk semula supaya pengunjung dan pelancong yang datang terus mendapat inspirasi sebaik tiba di negeri ini," katanya.
Mengenai air sungai Kelantan yang keruh pula, Husam berkata semua patut merasa sedih dengan perkara itu dan mencari jalan untuk memulihkannya.
"Saya terus menerus mengimpikan sungai Kelantan kita kembali jernih seperti dulu dan saudara sekelian perlu memikirkan cadangan-cadangan untuk menjayakannya," katanya

1 comments:

Nurliana Novi said...

Halo,
Saya Nurliana Novi saya ingin berbagi karya Allah yang baik dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi buruk di beberapa negara.
 Saat ini saya tinggal di jakarta di Indonesia. Saya seorang Janda dengan empat anak dan aku terjebak dalam situasi keuangan pada bulan Juli 2016 dan saya perlu untuk membiayai dan membayar tagihan saya
Saya adalah korban dari penipuan pemberi pinjaman 4-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan bahwa teman-teman saya menjelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan internet di sini, tapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN Rp500.000.000 sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya diterapkan, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON PINJAMAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda, silakan hubungi ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN. menghubungi mereka melalui email:. (elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena