Sunday 18 December 2016

[Video Lawak] "Dulu kita membeli harta2 kita yg terlepas...skrg kita lepas harta yg kita pegang!" Bekas mufti 'kesipuan' lihat Hadi di Tehran

Isnin, 19 Disember 2016
Foto Kelab Che Det.
Hehe dulu kita membeli harta2 kita yg terlepas....skrg kita lepas harta yg kita pegang....
Tp yg pelik masih ada yg bangga bila lepas harta pd org lain??
Nampak tak perbezaan??
Hehe alahaii...



Tahniah Najib, Edra Kini Dijual Kepada China Komunis - Lapan Aset Penting Menjadi Milik Warga Asing.


Sekarang ianya dimiliki oleh sebuah firma dari China. Puak2 UMNO kutuk cina komunis kemain lagi. Sekali 1MDB pujaan korang jual aset penting kepada firma asing dari China yang terang2 pro komunis pula tu. Cerdikkkkkk...

TNB nak mendapatkan hak ke atas Edra tetapi kononnya ada yang bercakap tak wajar jual Edra ke TNB jika TNB tawarkan nilai kurang daripada pembida lain. Hak ala.

1MDB beli tanah-tanah kerajaan pada harga murah, takpe pula?
TNB GLC milik kerajaan.
Daripada jatuh ke tangan firma asing ataupun swasta kan lebih baik berpindah ke atas GLC at least kerajaan ada kawalan ke atasnya?

100% pula tu. Pegangan firma asing tersebut berjaya dapatkan hak 100% pegangan. Tahniah. 5 aset dalam negara lebur dan 8 lagi di luar negara.

PELABURAN CERDIK 1MDB sangat DIBANGGAKAN GENERASI KITA ZAMAN BERZAMAN. INSYA-ALLAH NAMA NAJIB KITA INGAT SAMPAI MATI.

TAHNIAH.
Laporan BH:
Malaysia Development Bhd (1MDB) menerusi anak syarikatnya Edra Global Energy Bhd memeterai Perjanjian Jual dan Beli Saham dengan China General Nuclear Power Corporation dan anak syarikatnya (CGN Group) bagi menjual 100 peratus kepentingannya dalam semua aset tenaganya yang bernilai RM9.83 bilion. 
Ia membabitkan penjualan syarikat operasi Edra yang terdiri daripada Edra Solar Sdn Bhd, Edra Energy Sdn Bhd, Powertek Energy Sdn Bhd, Jimah Teknik Sdn Bhd, Jimah O&M Sdn Bhd, Mastika Lagenda Sdn Bhd dan Tiara Tanah Sdn Bhd.
 
Penjualan itu adalah urus niaga pengambilalihan dan penggabungan (M&A) terbesar di Malaysia dan antara yang terbesar dalam sektor tenaga Asia setakat ini.
 
Paling penting, urus niaga itu menandakan pencapaian utama pertama dalam pelan rasionalisasi 1MDB, seperti yang dibentangkan kepada Kabinet pada 29 Mei lalu.
 
CGN Group akan membayar secara tunai, ekuiti bernilai RM9.83 bilion dan akan menanggung semua hutang kasar serta tunai berkaitan syarikat operasi Edra itu, berdasarkan tarikh penilaian 31 Mac 2015.
 
Urus niaga itu dijangka diselesaikan pada Februari 2016. Tawaran indikatif bagi syarikat operasi Edra diterima buat kali pertama pada Jun lalu melalui proses tender yang ketat, berdaya saing dan antarabangsa oleh penasihat kewangan 1MDB, Maybank Investment Bank Bhd.
 
Rothschild pula bertindak sebagai penasihat kewangan kepada Edra.
 
Presiden dan Pengarah Eksekutif Kumpulan 1MDB, Arul Kanda, berkata pihaknya gembira untuk mengumumkan pencapaian penting dalam proses meraih hasil daripada Edra.
 
Katanya, CGN Group muncul pemenang dalam tender antarabangsa berkenaan berdasarkan beberapa objektif diumumkan oleh 1MDB sebelum ini termasuklah memaksimumkan nilai, terma komersial boleh diterima dan pelaksanaan urus niaga yang jelas.
 
"Pembelian oleh CGN Group membawa komitmen pelaburan langsung asing (FDI) yang besar ke Malaysia dan ini satu bentuk keyakinan jelas terhadap ekonomi Malaysia," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini lapor Berita Harian


Foto ‎عبد الفتاح العويسي‎.
Foto ‎عبد الفتاح العويسي‎.
Foto ‎عبد الفتاح العويسي‎.

العار والشنار... لكل من ذهب إلى... طهران... عاصمة العدو المحتل الإيراني... وشارك في مؤتمرهم عن "الوحدة الإسلامية"!... الذي نظمه "المجمع العالمي للتقريب بين المذاهب الإسلامية"... وأختتم بالأمس (السبت 17/12/2016)... بلقاء كبيرهم... المجرم السفاح... آية الله على خامنئي...
 ومن الأسماء التي حضرت المؤتمر... كما أوردها الإعلام الإيراني... الشيخ/عبد الهادي أوانج - رئيس الحزب الإسلامي الماليزي ونائب رئيس الإتحاد العالمي لعلماء المسلمين – والذي ألقى يوم الخميس الماضي (15/12/2016) كلمة في إفتتاح المؤتمر... وعدّة فلاحي الذي لقبوه "مفكر جزائري" ألقى كلمة في الحفل الختامي... الذي تضمن تكريم... صافيناز كاظم (مصر)...عثمان بطيخ (مفتي تونس إستلمها بالنيابة السفير التونسي بطهران)...
كل من ذهب إلى طهران... شريك في إغتصاب فتياتنا ونسائنا... وشريك في جرائم القتل والفساد... والإهلاك والتدمير الشامل... التي يقوم بها العدو الإيراني... المحتل لسورية المنكوبة...
 أليس من العار والشنار... أن تكون في طهران... والخطيب الرسمي لعاصمتهم... آية الله محمد امامي كاشاني... يقول في خطبة الجمعة 
(16/12/2016)... ان حلب "تحررت وانتصر المسلمون فيها على الكفار..."...

Bekas mufti 'kesipuan' lihat Hadi di Tehran


Bekas mufti Perlis Datuk Dr Juanda Jaya secara sinis berkata, beliau berasa 'kemaluan dan kesipuan' membaca suatu catatan dibuat seorang tokoh ulama luar berhubung Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Menulis di Facebooknya, Juanda berkata, maruah Malaysia ketika ini 'jatuh ke tanah di mana-mana' akibat penyertaan presiden PAS itu dalam persidangan antarabangsa di Iran.
Berkongsi status dibuat oleh seorang profesor dalam bidang hubungan antarabangsa, Juanda berkata, beliau tidak sanggup menterjemahkan kenyataan dibuat dalam bahasa Arab itu.
"Bagi yang sudi, pohon terjemahan teks catatan ini agar umat Melayu faham. Saya tak sanggup terjemah kerana herdikannya amat tajam..." katanya.
Juanda kini adalah ADUN Jemoreng di Sarawak mewakili BN.
Antara lain, Prof Dr Abd Al-Fattah El-Awaisi menyatakan tentang kemarahannya terhadap penyertaan Abdul Hadi dalam persidangan antara mazhab di Tehran.

Menurut maklumat pada laman sesawang Abd al-Fattah El-Awaisi adalah cendekiawan British berdarah Palestin dan berpengalaman mengajar di negara Arab, Britain, Turki dan Malaysia.
Foto ‎عبد الفتاح العويسي‎.
Kata Abd Al-Fattah, pemimpin yang berkunjung ke Tehran itu bersekongkol dengan penjenayah yang bertanggungjawab mencabul kanak-kanak dan wanita, selain pembunuh serta pihak yag terlibat dalam perang di Syria.
"Sesuatu yang amat memalukan dan buruk untuk sesiapa yang yang pergi ke Tehran, ibu negara musuh dan penjajah Iran dan menyertai persidangan anjuran mereka berkaitan Kesatuan Umat Islam.
"Persidangan ini telah dianjurkan oleh Institut Antarabangsa Bagi Penyatuan Mazhab Islam berakhir pada petang semalam (Sabtu 17/12/2016) dengan ucapan penutup telah disampaikan oleh ketua mereka yang juga merupakan penjenayah dan pembunuh iaitu Ayatullah Ali Khameini.
"Antara nama nama yang telah hadir pada persidangan ini seperti dilaporkan oleh media Iran ialah:- 1. Sheikh Abdul Hadi Awang, Presiden Parti Islam Malaysia (PAS) yang juga merupakan Naib Ketua bagi Kesatuan Ulama Sedunia. Beliau telah menyampaikan ucapan pembukaan persidangan ini pada hari khamis yang lepas (15/12/206). 2. Iddah Falahi yang diberikan gelaran sebagai 'Pemikir Al-Jazair' juga menyampaikan ucapan penutup pada persidangan ini. 3. Safinaz Kazim wakil dari Mesir 4. Uthman Batikh (Mufti Tunisia yang dilantik melalui Kedutaan Tunisia di Tehran).
"Kesemua mereka yang telah pergi ke Tehran ini bersekongkol dalam pencabulan gadis gadis kita dan wanita wanita kita, bersekongkol dalam jenayah pembunuhan dan penghancuran, bersekongkol juga dalam pembinasaan yang kesemuanya ini telah dilakukan oleh penjajah Iran terhadap Syria yang telah musnah.
"Tidakkah menjadi suatu yang amat memalukan dan buruk bagi mereka yang pergi ke Tehran dan khatib rasmi negara itu - Ayatullah Imami Kashani - telah berkata ketika khutbah jumaat: Sesungguhnya Halab (Aleppo) telah bebas dan orang Islam telah menang ke atas orang kafir?!!" tulisnya.
Sementara itu, Setiausaha Politik Abdul Hadi, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, berkata pemergian presiden PAS itu antara lain adalah atas permintaan wakil Ittihad Ulama Muslimin Iran, Dr Abdurrahman Bayraan.
Katanya, Abdurrahman adalah tokoh Sunni dan dilantik Syeikh Dr Yusuf Qardhawi (gambar).
Katanya kehadiran Abdul Hadi adalah supaya beliau dapat membawa suara kelompok Sunni yang berada di Iran bagi mengurangkan sedikit tekanan terhadap mereka di negara berkenaan.
"Selain dari itu Abdul Hadi juga menjelaskan isu-isu keganasan dan puncanya pada waktu ini.
"Beliau juga memaklumkan pemergian beliau kepada Setiausaha Agung Ittihad Alami iaitu Prof Dr Ali Qaradaghi yang datang ke Kuala Lumpur bulan lepas, dengan hujah di atas.
"Jadi tidak timbul ianya bercanggah dengan pandangan Syeikh Dr Yusuf Qardhawi.
"Selain Abdul Hadi, antara tokoh Sunni yang hadir ialah Sheikh Dr Mustafa Ceric (Mufti Bosnia-Herzegovina), Mufti Iraq, Wakil Hamas, Mursyid Am Parti Saadat Turki, Sheikh Dr Taj El-Din Hilaly (mantan Mufti Umat Islam Australia), wakil dari Jamaat Islami Pakistan dan sebagainya lagi.
"Isu yang dibangkitkan mengenai apa yang berlaku di Syria dalam minggu ini memerlukan kupasan dan analisis lebih mendalam.
"Insya-Allah Abdul Hadi sendiri akan mengupasnya secara bebas tanpa dipengaruhi oleh mana-mana media antarabangsa atau mana-mana pihak, berdasarkan gambaran yang lebih luas.
"Lajnah Hubungan Luar dan Antarabangsa PAS Pusat akan memaklumkan tarikh dan waktunya yang sesuai untuk program berkenaan," katanya seperti disiarkan Harakahdaily.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena