Thursday 22 December 2016

[Video] KHAS Buat Najib! Rakyat DAH TAK BODOH!!! Buat la Apa Pun! Majalah Myanmar kata Najib sekadar 'berlakon'

Jumaat, 23 Disember 2016

Foto Parti Amanah Negara.

PARTI AMANAH NEGARA (AMANAH) MENGUNJUNGI KEDUATAAN TURKI DENGAN MELUAHKAN RASA KEBIMBANGAN TEKANAN KUASA BARAT.

Parti Amanah Negara (Amanah) hari ini mengadakan kunjungan ke kedutaan Turki luahkan kebimbangan tekanan kuasa barat ekoran insiden tembak mati duta Rusia ke Turki Isnin lalu.

Amanah di wakili Timbalan Presidennya Salahuddin Ayub, Setiausaha Agung Mohd Anuar Tahir dan Timbalan Pengerusi Biro Antarabangsa Dr Ahmad Termizi Ramli.

Kunjungan mereka disambut duta Turki ke Malaysia Basak Turkoglu.

Salahuddin berkata, beberapa isu yang berlaku di Turki terutama kejadian terkini menyaksikan pembunuhan ke atas duta Rusia Andrey Karlov, Amanah merasakan kebimbangan terhadap Turki akan menjadi percaturan kuasa besar barat.

"Beberapa isu yang berlaku di Turki mutakhir ini terutama bila kita menyaksikan pembunuhan ke atas duta Rusia.

"Amanah merasakan cukup bimbang dengan isu terkini sekiranya berlaku percaturan kuasa besar barat terhadap Turki.

Majalah Myanmar kata Najib sekadar 'berlakon'


Pada 4 Disember, Datuk Seri Najib Razak menghadiri himpunan membantah keganasan yang dilakukan ke atas masyarakat Rohingya dalam stadium di Kuala Lumpur yang disusuli dengan demonstrasi di Myanmar ke atas Perdana Menteri Malaysia.
Rencana pengarang yang diterbitkan dalam versi dalam talian majalah Frontier Myanmar hari ini menuduh Najib menyebabkan keadaan menjadi lebih buruk di negeri Rakhine.
Bertajuk "Hipokrasi Najib Razak", artikel tersebut bersetuju dengan para pengkritik yang menyimpulkan penyertaan beliau dan ucapan 'keras' dalam himpunan itu bertujuan meningkatkan popularitinya.
"Kenyataannya yang berbunyi 'Cukup-cukuplah', 'Saya tidak mahu menutup mata dan mulut saya, 'Kami terus berjuang sehingga Rohingya selamat' dan sebagainya - telah dikecam sebagai lakonan politik.
"Anda tidak perlu menjadi seorang ulama politik Malaysia untuk melihat Najib begitu terdesak meraih populariti yang semakin menipis di kalangan umat Islam konservatif."
Mengakui isu-isu yang dibangkitkan Najib adalah penting, Frontier berkata, pihaknya juga telah menggesa kerajaan Myanmar untuk menjalankan siasatan telus dan boleh dipercayai terhadap dakwaan salah laku di Rakhine selain memberikan akses kepada para pekerja bantuan dan wartawan bebas untuk memasuki di kawasan terjejas.
Bagaimanapun, editorial turut mengatakan jika Najib ikhlas, beliau akan menggunakan saluran diplomatik untuk menyatakan kebimbangannya.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena