Wednesday 21 December 2016

[Video] BETUL-BETUL PANAS NI!!~"Mukhriz "HENTAM" Ustaz Syamsul Debat" (Umno)...Amanah sudahpun bergabung dengan PKR & Pas dilihat sudah hilang arah?

Khamis, 22 Disember 2016

Foto Parti Amanah Negara.

KENYATAAN MEDIA
ISU CADANGAN PENGGABUNGAN AMANAH-KEADILAN
1. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada rakan sejawat saya YAB Dato' Seri Mohamed Azmin Ali yang melahirkan pandangan mengenai idea perlunya pergabungan antara Parti Amanah Negara (AMANAH) dengan Parti Keadilan Rakyat (Keadilan).
2. Untuk pengetahuan semua, AMANAH tampil bagi mengisi posisi serta melanjutkan perjuangan lslam yang mengambil pendekatan inklusif dan progresif untuk bersama mensejahterakan rakyat dan dalam rangka kebangunan semula negara (nation-rebuilding).
3. AMANAH bersama-sama rakan-rakan Keadilan dan DAP menubuhkan Pakatan Harapan (PH). Sekarang ini dengan kehadiran Parti Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bersama PH telah menjadikan peranan AMANAH dan semua parti-parti dalam PH dan Bersatu semakin penting dalam usaha untuk menumbangkan Barisan Nasional.
4. Oleh yang demikian saya sebagai mewakili pimpinan dan ahli-ahli AMANAH merasakan isu pergabungan Amanah dan PKR tidak berbangkit sama sekali. Sekali lagi saya mengucapkan terima kasih dan mengharapkan hubungan yang kukuh antara kita akan kekal seutuhnya.
Amanah Demi Negara
SALAHUDDIN HJ AYUB
Timbalan Presiden
Parti Amanah Negara
20 Disember, 2016

Amanah sudahpun bergabung dengan PKR dalam PH, kata KP Amanah

Mohd Sany Hamzan
Mohd Sany Hamzan

Pemuda Amanah berfikiran parti itu sudahpun bergabung dengan PKR apabila menyertai Pakatan Harapan dengan tujuan dan misi sama untuk menumbangkan Barisan Nasioan (BN) dalam PRU ke-14 kelak.

Ketua Pemudanya, Mohd Sany Hamzan berkata, pada ketika ini semua pimpinan perlu memperkuatkan kerjasama Pakatan Harapan dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) selepas termeterainya perjanjian kerjasama itu Selasa lalu.

"Pada saya kita sudah bergabung dalam Pakatan Haraan dengan tujuan dan misi yang sama untuk menumbangkan Umno-BN dalam PRU akan datang.
"Apa yang penting sekarang pada saya kita perkuatkan Pakatan Harapan dan PPBM untuk hadapi pilihan raya," ujarnya kepada Malaysia Dateline.
Beliau diminta mengulas kenyataan Timbalan Ketua Pemuda PKR Dr Afif Bahardin hari ini yang dilaporkan Malaysiakini, mencadangkan penggabungan partinya dan Amanah.
Beliau dipetik berkata memandangkan kedua-dua parti berkongsi nilai sama, termasuk pandangan mereka terhadap Islam yang sederhana.
Afif berkata idea itu timbul dalam mesyuarat dalaman PKR dan ramai pihak bersedia menerokai kemungkinan untuk cadangan itu.
Mohd Sany menjelaskan kewujudan Amanah adalah parti Islam generasi kedua yang ditubuhkan mengantikan Pas. Justeru soal parti itu sebagai parti serpihan Pas tidak timbul ketika ini seperti dikatakan Afif.
"Kita tertubuh untuk mengantikan Pas sebagai parti Islam generasi kedua.
"Pas dilihat sudah hilang arah tujuan dalam perjuangan politik pada hari ini," ujarnya.
Ditanya kemungkinan idea gabungan itu dicetuskan  untuk mengurangkan perpecahan undi dikalangan orang Melayu?
"PKR juga ditubuhkan dulu oleh bekas-bekas pimpian Umno," jawabnya.
Justeru beliau beranggapan ia hanya perbincangan dalaman PKR semata-mata yang tidak seharusnya di bawa keluar.
"Apa jua masalah dalaman Pakatan Harapan dan PPBM haruslah dibawa ke meja rundingan.
"Kita akan buat keputusan secara kolektif bukan seorang sahaja yang boleh membuat keputusan.
"Semua keputusan seharusnya diambil kira daripada hasil  perbincangan bersama," ujarnya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena