Thursday 29 December 2016

Tok Adi (Nasir Bilal Khan) bersama Program Kembali ke Sekolah di Jerai & Persekutuan majikan jangka 50,000 pekerja dibuang tahun depan.

Jumaat, 30 Disember 2016
Foto Parti Amanah Negara.

Foto Parti Amanah Negara.

Foto Parti Amanah Negara.

Parti Amanah Negara telah menambah 2 foto baru
11 jam
Program Kembali ke Sekolah, bantuan kepada 100 orang pelajar sekolah yang memerlukan pakaian,kasut dan beg sekolah anjuran Parti Amanah Jerai dan Pemuda Amanah Jerai .
Turut hadir Dato Dr Ismail Salleh( Pengerusi Amanah Kedah) , Tetamu Tok Adi ( Nasir Bilal Khan ) ,Sdr Asmirul Aris ( Ketua Pemuda Amanah Kedah) , Sdr Abdullah Suady ( Timb Ketua Pemuda Amanah Kedah), Ust Firdaus Jaafar( bekas Ahli Parlimen Jerai) , Ajk Pemuda negeri, Ajk Amanah Jerai .
TAHNIAH AMANAH JERAI. Semoga adik- adik berjaya.

Foto Parti Amanah Negara.Foto Parti Amanah Negara.
Foto Parti Amanah Negara.

Program Gunting Rambut Percuma anjuran AMANAH Rantau Panjang di Dun Meranti.

Foto Parti Amanah Negara.

Foto Parti Amanah Negara.

PROGRAM BACK TO SCHOOL
Anjuran Pemuda Amanah Negeri Johor&Amanah Pt Sulong...
25 Dis 2016 Parit Sulong Batu Pahat Johor...Back To School Sangat anjuran Pemuda Amanah Johor Bersama dgn PPBM Dan PKR...
Terima kasih kepada Semua Yang Turut sama menjayakan program membantu golongan yang memerlukan terutama Bagi menghadapi seisi persekolahan tahun Hadapan...
Foto Parti Amanah Negara.
Program Bantuan Kembali Ke Sekolah anjuran Angkatan Wanita AMANAH (AWAN) Terengganu di Dun Ladang pagi ini.

Bantuan telah disampaikan oleh Datok Raja Bahrin ( Ahli Parlimen Kuala Terengganu ) merangkap Pengerusi Parti AMANAH Negara Negeri Terengganu di Surau Hj Mat Litor Kg Tanjong Kuala Terengganu.

#AmanahDemiNegara

Persekutuan majikan jangka 50,000 pekerja dibuang tahun depan

 | December 28, 2016
Samsuddin berkata, sektor paling terjejas ialah kewangan dan insurans manakala pekerja sektor teknologi kewangan, teknologi insurans, pembuatan dan pembinaan juga berisiko tinggi dibuang.



samsuddin
PETALING JAYA: Persekutuan Majikan Malaysia (MEF) menjangkakan jumlah pekerja yang diberhentikan pada tahun depan akan terus meningkat antara 45,000 hingga 50,000 orang.
Ketua Pegawai Eksekutif MEF, Datuk Samsuddin Bardan memberitahu Oriental Daily 31,000 pekerja diberhentikan setakat September lalu dan sehingga 50,000 orang dijangka dibuang tahun depan dengan sektor paling terjejas ialah kewangan dan insurans.
Beliau berkata, risiko pemberhentian kerja juga agak tinggi dalam sektor teknologi kewangan (Fintech), teknologi insurans (Insurtech), pembuatan dan pembinaan kerana kadar permintaan merosot.
Beliau meramalkan produk dan perkhidmatan di pasaran tempatan serta eksport kekal lemah sehingga menyebabkan harga barangan tidak stabil tahun depan danseterusnya menyebabkan syarikat berdepan kesukaran apabila keuntungan merosot dan terpaksa membuang pekerja.
“Ini disebabkan ketidaktentuan ekonomi di negara pengeksport utama, termasuk negara Eropah, Amerika Syarikat, China dan Jepun yang mengakibatkan pasaran eksport lemah.
“Dalam pasaran tempatan pula, harga barangan dan perkhidmatan akan naik menyebabkan kos sara hidup rakyat meningkat dan pengguna berwaspada ketika berbelanja.”
Dalam pada itu, Samsuddin berkata, kadar kenaikan gaji di kebanyakan syarikat tidak tinggi, malah lebih rendah daripada kadar kenaikan tahun ini.
Beliau berkata, kadar kenaikan gaji bagi pekerja bukan eksekutif tahun ini ialah 5.51% dan tahun depan dijangkakan 5.43%, manakala kadar kenaikan gaji bagi eksekutif pula ialah 5.55% tahun ini, tetapi ia mungkin naik sekitar 5.3% sahaja tahun depan.
Ini kerana, katanya, pendapatan dan keuntungan kebanyakan majikan terjejas dan dijangka mengalami penurunan 30% hingga 40% tahun ini berbanding 2015.
Beliau berkata, cabaran terbesar majikan pada tahun depan ialah bagaimana mengekalkan prestasi perniagaan dan jumlah pekerja ketika modal berniaga semakin meningkat.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena